Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Ander verzet installeren

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 20 aug 2019 18:58

Nog niet eens zo zuidelijk: Bij Moustiers St. Marie (bij Lac du Sainte Croix): slechts 1500m, maar wel gewoon 15% van beneden tot boven. Heerlijke rustige streek om te fietsen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 aug 2019 19:16

bve schreef: 20 aug 2019 12:01
Ik schrijf niemand de wet voor, de TS geeft zijn redenatie en wil advies. Ik attendeer hem er op dat 34/34 voor de meeste mensen voldoende is om in de bergen te fietsen. Daarvoor hoef je niet de meest getalenteerde of getrainde wielrenner te zijn. Een cadans van 75 is niet eng. Heb je slechte knieën dan kan je beter met je mtb naar boven.
Ik vermoed dat 80% van de gezonde volwassenen met 34/34 een berg opkomt na 3 maanden trainen. Zeker aangezien die groep dan 10 km aan 45 km/h rijdt.
Je zegt dat voor de meeste mensen 1/1 voldoende is om in de bergen te fietsen. Je vermoed dat 80%... op basis van??

Als ik rond mij kijk tijdens het klimmen dan zie ik veel mensen met een cadans die een pak lager ligt dan 75 klimmen, op steile stukken wordt er zelfs onder de 60 getrapt. Ik ga daar geen percentages op plakken maar beweren dat de meeste etc. en dat 80% enz... daar geloof ik niet in.
Tip: bekijk de cadans eens van al die toeristen die zogenaamd vlot naar boven fietsen in de strava segmenten tijdens beklimmingen. Je zal versteld staan.
Het valt me ook op dat tijdens lange beklimmingen veel van de wielertoeristen op het grootste kroontje rijden. Geen overschot dus.

Ik denk dat Walter gelijk heeft, en dat iedereen aan zijn eigen snelheid en met het verzet moet rijden dat hij nodig heeft om comfortabel boven te geraken.

Plaats reactie