Upgrade 2x11 naar 1x12
Ik wil graag weten of het mogenlijk is om
mn huidige m8000/ultegra groep te upgraden naar m8000 1x12 .
Huidige set up is
Shimano Deore xt Br m8000 remset
Shimano Sl r 700 flatbat shifters
Ultegra fc6800 voor/achter derrieur en crankstel
Wielen DT Swiss PR 1600 Spline 32 Disc
Upgrade naar
1x12 deore xt crankstel met groep shifters en bijbehorende achterderrieur.
De grootste vraag is eigenlijk of de 12 speed cassette wel of mn wielset past.
mn huidige m8000/ultegra groep te upgraden naar m8000 1x12 .
Huidige set up is
Shimano Deore xt Br m8000 remset
Shimano Sl r 700 flatbat shifters
Ultegra fc6800 voor/achter derrieur en crankstel
Wielen DT Swiss PR 1600 Spline 32 Disc
Upgrade naar
1x12 deore xt crankstel met groep shifters en bijbehorende achterderrieur.
De grootste vraag is eigenlijk of de 12 speed cassette wel of mn wielset past.
Laatst gewijzigd door feddesman op 17 aug 2019 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Specialized Diverge Axs
Je hebt een micro spline body nodig voor het wiel: normaal deze voor de naaf van het wiel: https://www.bike24.com/p2295790.html
Daarop past de 12 speed cassette.
Walter
Daarop past de 12 speed cassette.
Walter
Ik had even op de dr Swiss website gekeken en daar gaven ze aan dat het een 350 hub is.
https://www.dtswiss.com/en/products/whe ... spline-32/
Moet je misschien even doorzoeken naar een oplossing voor de 370.
Misschien nam ik het verkeerde wiel.
https://www.dtswiss.com/en/products/whe ... spline-32/
Moet je misschien even doorzoeken naar een oplossing voor de 370.
Misschien nam ik het verkeerde wiel.
De Sunrace 12v cassette 11-50t past gewoon op de 8-9-10v Shimano body = mtb body. (ca. €68,-) Eigen ervaring.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12483
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is inderdaad ook een prima optie.
DT is momenteel een vd weinige die de spline body mag maken, heb je boost naven gaat het wel passen. 12sp is op de naaf niet heel veel breder, de 50 loopt veel meer als een paraplu
DT is momenteel een vd weinige die de spline body mag maken, heb je boost naven gaat het wel passen. 12sp is op de naaf niet heel veel breder, de 50 loopt veel meer als een paraplu
Volgens mij kun je probleemloos naar een 1x11 setup.
Ik snap dat 1 kransje extra een breder bereik geeft maar ben wel erg benieuwd naar de kosten (Schifter, body, voorblad, derrrailleur) van deze “upgrade” en dus het ene kransje. Is er niet ook een 1x11 setup mogelijk met een acceptabel verloop?
Ik snap dat 1 kransje extra een breder bereik geeft maar ben wel erg benieuwd naar de kosten (Schifter, body, voorblad, derrrailleur) van deze “upgrade” en dus het ene kransje. Is er niet ook een 1x11 setup mogelijk met een acceptabel verloop?
Ik heb handgespaakte wielen: bij mij niet.
uiteraard, ik zat al te zoeken naar een mooie 1x crank maar twijfel nog hoeveel t aangezien er nu een 50-34 op zit.bakboord1 schreef: ↑17 aug 2019 17:16 Volgens mij kun je probleemloos naar een 1x11 setup.
Ik snap dat 1 kransje extra een breder bereik geeft maar ben wel erg benieuwd naar de kosten (Schifter, body, voorblad, derrrailleur) van deze “upgrade” en dus het ene kransje. Is er niet ook een 1x11 setup mogelijk met een acceptabel verloop?
Het is toch mogenlijk om een 1x12 crank te combineren met de huidige 2x11 set up?
Dan kan ik later altijd nog de rest upgraden als die aan vervanging toe zijn?
Specialized Diverge Axs