Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Achterderailleur loopt tegen casette

gertjanvdberg
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2019 18:13

gertjanvdberg 03 aug 2019 18:23

Goedenavond,

Ik heb een De Rosa met Campagnolo 11-speed Chorus.
Hier zit 53/39 en 11-23 op. Aangezien ik bergen wil fietsen heb ik een cassette van Campagnolo gekocht van 11-29.
Deze heb ik nu gemonteerd. Alleen als ik hem voor op mijn kleinste blad leg en achter op de 26 en 29 dan komt het bovenste derailleur wieltje tegen het blad op de cassette aan en ratelt hij. De tanden raken elkaar dus. De derailler moet iets meer afstand hebben van het kettingblad. Zie bijlagen voor foto's. De foto met de hand geeft aan dat er in die richting meer afstand moet komen. Alles is 11-speed en chorus.

Nu heb ik op internet gekeken, maar zie ik nergens echt een antwoord. Het zou aan de kettinglengte kunnen liggen? Als de ketting voor op het grootste en achter op het kleinste blad ligt dan moeten de wieltjes onder elkaar staan (aldus internet), maar dat staan ze niet. Ook daar een foto van in bijlagen.

Wie weet de oplossing? :D
Bijlagen
Bovenste derailleur wieltje loopt tegen cassette aan
Bovenste derailleur wieltje loopt tegen cassette aan
Bovenste derailleur wieltje loopt tegen cassette
Bovenste derailleur wieltje loopt tegen cassette
Derailleur moet iets van kettingblad af
Derailleur moet iets van kettingblad af
wieltjes staan niet onder elkaar
wieltjes staan niet onder elkaar

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2254
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 03 aug 2019 21:30

Wat zeggen de specs van deze derailleur?

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 03 aug 2019 22:47

Campa heeft weliswaar geen b-screw, zoals bij Shimano, maar kan met indraaien van kooi stelschroefje (naam?) zeker bijdragen aan meer ruimte tot de cassette. Eenvoudig middel is de ketting in te korten. Die is toch al wat aan de lange kant. Begin eens met 2 schakels, zo nodig 4 schakels proberen.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 04 aug 2019 00:38

Bij Campa zit er een 'H-schroef'.

https://www.campagnolo.com/media/files/ ... _07_16.pdf

deze duwt bovenste derailleurwiel naar onder. Het is even zoeken maar de meeste campa derailleurs hebben ze echt ;-). Zie figuur 10 en 12 in de link. Ik verwacht niet dat je de ketting moet inkorten.

Walter

Plaats reactie