Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Slag in body?

Ensli
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2019 23:47

Ensli 03 aug 2019 12:44

Ik heb sinds kort tweedehands mavic cosmic SL wielen. Ondanks vele negatieve ervaringen bevallen de wielen mij erg goed. Ze rijden erg lekker. Toen ik ze kocht zat er een campagnolo body op, mijn shimano body (die op mijn vorige wielset zat) heb ik over laten zetten door een gewone fietsenmaker. Sindsdien hoor ik telkens een slag bij de tikjes. De ene tik is net iets harder dan de andere tik. Ik weet verder ook niet of de fietsenmaker alle onderdelen heeft overgezet van de body (is alweer 2 maanden geleden helaas). Wat ik wel merk is dat de tikjes anders klinken dan bij mijn vorige wielen (iets doffer en zachter). Iemand een idee wat er mis is?

flowik
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 dec 2017 12:19

flowik 03 aug 2019 13:10

Tikjes klinken zachter en doffer door 2 dingen, of een toename van vet in het ratchet of het type ratchet. Echter is de vraag wat je precies hoort, aangezien ik niet zo zeer een beeld heb bij een slag in geluid...
Van uit gaande dat de fietsenmaker een vakman is zal het wel goed zitten maar klinkt de ratchet anders, bij twijfel zou je altijd een geluidsopname(video van de body?) kunnen sturen?

Ensli
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2019 23:47

Ensli 03 aug 2019 23:28

flowik schreef: 03 aug 2019 13:10 Tikjes klinken zachter en doffer door 2 dingen, of een toename van vet in het ratchet of het type ratchet. Echter is de vraag wat je precies hoort, aangezien ik niet zo zeer een beeld heb bij een slag in geluid...
Van uit gaande dat de fietsenmaker een vakman is zal het wel goed zitten maar klinkt de ratchet anders, bij twijfel zou je altijd een geluidsopname(video van de body?) kunnen sturen?
Ik heb toch besloten om door de fietsenmaker te laten nakijken. Bedankt voor je reactie. Ik laat weten wat het is.

Plaats reactie