Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

DI2 valt (soms) uit

ferre_vandervreken
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2018 09:37

ferre_vandervreken 25 jul 2019 08:02

Gisteren tijdens een ritje kon ik niet meer schakelen. Ik dacht dat ik de batterij vergeten opladen was, maar thuisgekomen zag ik dat bij het opladen niks gebeurde. Ik heb de DI2 in de computer gestoken en tot mijn verbazing zag ik via E-tube dat alle componenten herkend werden. Toen ik afsloot was mijn DI2 terug actief en zag ik ook dat mijn batterij nog meer dan vol genoeg is. Toen ik weer wou fietsen kon ik een paar keer schakelen voor het systeem weer uitviel.

De batterij is dus vol, als je hem in de computer steekt ziet E-tube alles en geeft geen fouten, alle firmware is up to date, je kan kort terug schakelen maar de boel valt na een paar klikken weer uit.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27552
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 jul 2019 08:25

Even naar de dealer, die kan meer uitlezen met zijn speciale interface dan jij met je gewone oplader.

ferre_vandervreken
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2018 09:37

ferre_vandervreken 25 jul 2019 09:20

Bedankt voor je reactie. Lijkt me inderdaad het beste.

Nog wat extra info: er is niet mee gevallen of iets speciaals gebeurd alvorens hij raar begon te doen. Daarnaast blijft hij wel schakelen als je gewoon vanuit stand iets probeert, hij stopt pas terug vanaf je er ook echt mee begint te rijden...

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 25 jul 2019 09:49

Ergens een draadje een beetje los? Ik zou alle DI2-draadjes eens los halen en terug vast maken. (als je helemaal niet kan schakelen, dan enkel de draadjes die daarvoor zorgen, dus die aan de batterij en junction-boxes)
Afbeelding

ferre_vandervreken
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2018 09:37

ferre_vandervreken 25 jul 2019 12:48

Bedankt voor de suggestie. Wat mij vooral vreemd lijkt is dat hij na het aansluiten weer even terug actief wordt. Moest het contactje echt kapot zijn of er een storing in de kabels of in één van de junction boxes of batterij zitten, zou er normaal toch helemaal geen leven meer in mogen zitten...

Plaats reactie