Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Welke cassette en ketting trek alpha 1.5 tiagra 9 spees

Spierbundel
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2016 14:33

Spierbundel 14 jul 2019 00:56

Ik ben op Mantel aan het kijken maar kom er niet uit. Welke 'budget' set kan ik kopen? Monteren gaat eenvoudig lukken maat de juiste vinden gaat mij lastig af.

Het mag budget of gewoon degelijk omdat de fiets mogelijk binnenkort geupgrade wordt.

Afbeelding

Ook is de ketting op 5 punten gescheurd in de schakel. Hoe kan dit binnen 2000 km? Op de foto zie je sowieso al 2 plaatsen een beschadiging.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2254
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 14 jul 2019 05:29

Elke Shimano 9 speed race cassette voldoet. Kies er een eenvoudige KMC 9 speed bij. Bij montage, houd er rekening mee dat je speciaal gereedschap nodig hebt voor de cassette.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 jul 2019 07:37

De ketting is gescheurd maar hij ligt er nog wel op? Dan doe je je naam weinig eer aan :mrgreen: .

Maar als hij gescheurd is zou ik een nieuwe eisen bij degene die je deze verkocht heeft.

Als je precies hetzelfde aantal kransje wilt als nu, dan mag je ze zelf tellen. Als je iets anders wilt dan mag je het nu zelf beslissen zolang het grootste kransje maar niet groter dan 30 is. Shimano,Sram en Sunrace, het kan allemaal. Kettingen zijn universeel. iedere 9 speed ketting werkt.
Campagnolo Ultra Dork

Spierbundel
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2016 14:33

Spierbundel 14 jul 2019 09:40

Top.

Dit jaar heb ik weinig gefietst tijdens een rit brak vorig jaar ook de ketting. Deze ketting is toen bij de lokale winkel tijdens de rit vervangen.

Teruggaan zonder bon en roepen dat hij het een jaar en 1 of 2k km fietsen geleden vervangen heeft is zinloos.

Het gereedschap hiervoor heb ik. Door de beschrijvingen bij Mantel, waarbij onder 'geschikt voor' alles wordt genoemd behalve de 9 speed tiagra deed mij twijfelen.

Plaats reactie