Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Carbonscan na aanrijding ?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 09 jul 2019 20:33

Ik vind hier wel een nuance inzitten. Je hebt nieuwe spullen en je wordt aangereden.

Misschien is het prima te herstellen. Andere kant is als er een slag in een wiel zit heeft het een klap gehad en een goeie ook, mij is het nooit gelukt een slag in een velg te rijden en ik heb toch wel eens mijn best gedaan :-)

Als je het nu laat maken en later krijg je problemen draai je er zelf voor op.

Lastig te beoordelen achter een scherm zeker zonder foto,s.

Ik vind het wat anders dat er elk jaar meer zonnebrillen worden geclaimd dan verkocht.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 09 jul 2019 23:25

Jans schreef: 09 jul 2019 17:08
Djemz schreef: 09 jul 2019 17:03
Jans schreef: 09 jul 2019 16:04

De verzekeringsmaatschappij zijn "wij". Dus ik moet betalen om jou een nieuw wiel te geven wat niet nodig was? Zo worden de premies vanzelf onbetaalbaar.
Het gaat niet om het wiel, want die zijn zoals er gepost werd stuk.. Het gaat om zijn frame. Ze weten niet zeker of er iets aan is.. Ga jij dan het risico nemen om aan 60km/h af t,e dalen op een frame waar er mss onzichtbare schade op is? Of ga je zelf 1000 euro ophoesten voor iets waar jij geen schuld aan hebt?
Dus? Je gaat het frame doormidden buigen om een nieuw te krijgen? Nee, je laat een scan maken, dat was de vraag.
En maar zeuren dat de verzekeraars zo streng zijn. Gek hè, met zoveel fraude.
Ik had @ottorongo gequote, dus ging het over zijn bijdrage.

Ja en wie gaat er de scan betalen? De scan kost bijna evenveel als een nieuw frame. Gaat de verzekering die scan betalen? Ik dacht het niet..

En ook al was er geen fraude en liep iedereen met een zwevend gouden kroontje boven hun hoofd. Dan nog zouden ze wel iets zoeken om niet te moeten betalen. Heeft niks te zien met fraude.

svenvs
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 19 feb 2017 18:58
Locatie: BE

svenvs 10 jul 2019 00:18

Interessant hoe de meningen op het forum ivm verzekering overeenkomen met wat ik de laatste dagen in real life te horen krijg van vrienden en collega's :)

Vandaag contact opgenomen met Canyon, fiets moet binnen voor onderzoek en opmaken van bestek. Kan dan wel 5-10 dagen duren ivm drukte.
Canyon zou trouwens geen scans meer maken tegenwoordig, te duur in verhouding tot kost van onderdelen en neemt veel tijd in beslag, althans volgens de persoon die ik gesproken heb. Ben dus benieuwd wat zij ervan maken.

De fiets heeft inderdaad niet over de grond gesleept of zo, maar de fietsendrager was totaal stuk. De rail waar de fiets op staat en met riempjes was vastgemaakt was compleet afgebroken. De fiets hing enkel nog vast met de klem rond de schuine buis. Er is ook schade aan achterbumper en achterklep (beide worden vervangen).
De fiets in zijn geheel heeft dus zeker een serieuze klap gehad.

Ik probeer morgen bij daglicht een paar foto's te maken van 2 zaken die mijn FM opmerkte aan frame en zadelpen.

In zekere zin was het beter geweest als het frame gebroken was en de wielen geplooid, dan was het gewoon duidelijk.
Zelfs als Canyon zou zeggen dat het frame ok is, blijf je toch met twijfel zitten.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 jul 2019 07:50

Je brengt dan je fiets wel naar Canyon, maar ik ben benieuwd naar de reactie van de verzekeraar. Gaat die op voorhand de uitkomst van Canyon accepteren?

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 10 jul 2019 12:37

Tuurlijk niet. Canyon maakt een nieuw bestek (wschl nieuw frame als ik de kosten van een scan hoor, nieuwe wielset, ...) en dan is het afwachten op de verzekeraar.

Kijk maar al uit voor een n+1 want die fiets zie je niet direct terug als je bestek al 5-10 dagen duurt. Ik heb op 1/9/2018 mijn bestek opgestuurd naar de verzekering en werd pas eind januari 2019 uitbetaald. Je kan natuurlijk altijd zelf de schade voorschieten, maar dan betaal je voor iets waar een ander schuld aan heeft. En je bent niet 100% zeker dat de verzekeraar gaat uitbetalen.

Als zelf de achterbumper van je auto een fikse deuk heeft, dan gaat die fiets ook schade hebben. Kan toch niet anders?

Ik hoop voor je dat canyon hem total loss verklaart want als de verzekeraar het dossier afsluit en je hebt later toch nog problemen, vergeet het maar.

Het is interessant de discussie over verzekeraars te volgen hier, want het is duidelijk wie er al miserie mee gehad heeft ;)

Bij mij was het gelukkig allemaal zo erg niet. Maar ik kon bijvoorbeeld van de verzekering geen vergoeding krijgen voor mijn helm, ook al was ik aangereden door een auto omdat er geen visuele schade was. Terwijl op sommige fora bij hoog en bij laag beweert wordt dat je je helm moet vervagen bij iedere valpartij. Tjah.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 10 jul 2019 12:53

Van mij had dat kader al lang een stoeprand van dichtbij gezien. Wat gaat canyon daar aan veranderen en hoe gaan ze het controleren? Het is de expertise die beslist wat er moet gebeuren en wat je ervoor krijgt.

Als canyon zegt dat dit frame niet meer veilig is, maar er is geen zichtbare schade op dan vrees ik dat je mag fluiten naar je geld.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 jul 2019 13:23

Laat het nu net verzekeraars zijn die het risico op vervolgschade aardig in kunnen schatten. Als Canyon zegt dat het frame vervangen moet worden en de verzekeraar zegt dat er niets mee aan de hand is, dan hebben ze de volle verantwoordelijkheid als het wel mis gaat.

Maar de volgende verjaardag weer lekker afgeven op hoe duur en streng die verzekeraars wel niet zijn, terwijl hier nummer 2 zich komt melden die de boel wilt belazeren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 10 jul 2019 13:48

amclassic-fan schreef: 10 jul 2019 13:23 Laat het nu net verzekeraars zijn die het risico op vervolgschade aardig in kunnen schatten. Als Canyon zegt dat het frame vervangen moet worden en de verzekeraar zegt dat er niets mee aan de hand is, dan hebben ze de volle verantwoordelijkheid als het wel mis gaat.

Maar de volgende verjaardag weer lekker afgeven op hoe duur en streng die verzekeraars wel niet zijn, terwijl hier nummer 2 zich komt melden die de boel wilt belazeren.
Als je de grond in gaat en je nek breekt ben je er veel mee dat ze de volle verantwoordelijk dragen vanuit je rolstoel.

En ik klaag ook nooit over hoe duur ze zijn, maar als ik er mijn geld kan terug uit halen ga ik het zeker niet laten.

Het merendeel van fietswinkels en garages raden trouwens met hetzelfde aan. Iedere keer als er met mijn auto iets was dan heeft de garage (meer dan 1 trouwens) het zelf voorgesteld om meer schade te maken zodat hij tenminste deftig hersteld kon worden.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 jul 2019 14:33

@Djemz, duidelijk dat je alleen aan jezelf denkt. En zou je nog wel gaan fietsen? Alsof je gelijk je nek zou breken
Je lijkt ook al vaak geclaimd te hebben als ik je tekst lees, dus je haalt je verzekeringspremie er wel uit.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 10 jul 2019 14:43

dus je haalt je verzekeringspremie er wel uit.
...en de mijne eveneens er bij!
...

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 10 jul 2019 14:47

Djemz schreef: 10 jul 2019 12:53 Van mij had dat kader al lang een stoeprand van dichtbij gezien. Wat gaat canyon daar aan veranderen en hoe gaan ze het controleren? Het is de expertise die beslist wat er moet gebeuren en wat je ervoor krijgt.

Als canyon zegt dat dit frame niet meer veilig is, maar er is geen zichtbare schade op dan vrees ik dat je mag fluiten naar je geld.
Met een beetje goeie wil, smijt je jezelf dan ook tegen die rand..
:winkthumb:

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 10 jul 2019 14:54

Moet die niet ook gescanned worden?
Want je betaalt natuurlijk ook voor je ziektekostenverzekering...!
...

Plaats reactie