Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Carbonscan na aanrijding ?

svenvs
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 19 feb 2017 18:58
Locatie: BE

svenvs 22 aug 2019 10:22

Goede opmerkingen ivm crash replacement, kende ik niet.

Zie wel net dit staan bij de voorwaarden:
Je hebt de schade zelf veroorzaakt. Aanbod is niet geldig voor schade die werd veroorzaakt door een derde partij.

Dat verklaart waarschijnlijk waarom Canyon dit niet voorstelde en de volledige prijs vermeldde in hun bestek.

EDIT: Net Canyon gecontacteerd en crash replacement is een optie, dat zou betekenen:

Frame Endurace CF SL disc: 900
Vork CF SL: 160

Blijkbaar gebruiken ze altijd de volledige prijs op offertes voor verzekeringen.


amclassic-fan schreef: 22 aug 2019 09:12 Hoe ernstig zijn die wielen er aan toe? Draait de boel nog tussen de remblokken door?
Een wiel dat vast loopt is meestal niet meer te redden, nauw ja behalve als de blokken te strak afgesteld staan.
Het zijn disc wielen en bij een Endurace frame heb je vrij veel clearance voor bredere banden dus ze lopen niet aan. Mijn eigen fietsenmaker dacht dat het achterwiel wel goed zou komen, voorwiel wilde hij dan ook proberen maar dat kon hij zo nog niet zeggen.
Het vervelende is dat Canyon blijkbaar een eigen versie van deze wielset heeft (Zipp Course disc) met grijze decals, terwijl de versie die overal te koop is witte en gekleurde decals heeft.
Laatst gewijzigd door svenvs op 22 aug 2019 11:40, 3 keer totaal gewijzigd.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 22 aug 2019 10:31

Nog een kleine tip;

Ik ben een aantal jaren op een rotonde waar ik voorrang had van mijn fiets gereden door een automobilist.
Op maat gemaakte stalen randonneur van 20 jaar oud. Super onderhouden etc, maar gezien de leeftijd zag ik de bui al hangen. Gebruikte deze fiets ook voor dagelijks woon-werk verkeer.

Automobilist gaf direct aan dat hij fout zat, maar gaf ook aan geen tijd te hebben, want de boekhouder wachtte op hem. Hij bleef dit als eeen mantra herhalen.
Politie kwam gelukkig en heeft noititie gemaakt, geen PV.
Volgende dag alles afgehandeld met de automobilist qua verzekering.
Moest echter zelf vervangend vervoer regelen, fiets naar taxateur brengen en meer van die organisatorische zaken.

Ik heb van de betreffende automobilist niets meer gehoord, terwijl ik wel licht gewond was geraakt. Bleef knagen.

Tijdens een contact met mijn verzekeraar heb ik dit ongenoegen uitgesproken, en ook kenbaar gemaakt dat ik het toch erg onrechtvaardig vond omdat ik buiten mijn schuld was aangereden, maar ook alles zelf maar moest regelen.

Mijn verzekeraar was het daar gelukkig mee eens en ik heb daarvoor als compensatie nog een extra bedrag uitgekeerd gekregen.
Was ook een bepaalde term voor, maar weet deze niet meer.

Maak je ongenoegen eens bespreekbaar bij je verzekeraar zou ik zeggen, bij mij leverde het een paar honderd euro extra op.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 22 aug 2019 12:12

hendrikjan schreef: 22 aug 2019 09:50 Wat kost een crash replacement frame bij canyon? Als dat in de orde van grote van 1500 euro is dan ben je een flink end op weg als je het wrak koopt..


Edit 1

https://www.canyon.com/nl-nl/customer-s ... ement.html

1200? Of 900?

Edit 2
Wrak kopen => crash replacement => spullen overzetten en wisselgeld over houden voor nieuwe wielen of zo.. kom je er heel goed af :)
Er staat in de voorwaarden dat de schade niet door een ander mag zijn veroorzaakt.

Edit lees net dat het wel een. Optie is

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 22 aug 2019 12:46

En ineens is de verzekeraar heel schappelijk. Nieuw frame, wielen gerepareerd en geld over ;)
:winkthumb:

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 22 aug 2019 13:15

Mooi zo, fijn dat het naar je tevredenheid is afgehandeld.
Eind goed al goed, toch? :like:
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 aug 2019 15:56

Voor hendrikjan? Of voor svenvs? :roll:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

svenvs
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 19 feb 2017 18:58
Locatie: BE

svenvs 07 sep 2019 00:26

Knoop is doorgehakt, ik ga voor een nieuwe Endurace :D
Enkel nog twijfel ivm kleur (flash blue of zwart zijn de 2 mogelijkheden)

De kosten ivm herstel zouden sowieso al hoger oplopen dan de momenteel voorziene vergoeding en bij nazicht bleken enkele slijtage onderdelen toch bijna aan vervanging toe (cassette, groot tandwiel, ketting, banden, stuurlint).

Wrak is al verkocht aan opkoper, over de vergoeding zelf zijn de verzekeringen nog steeds niet helemaal uit maar ik had geen zin om daar nog langer op te wachten.

Plaats reactie