Fulcrum racing 5LG servicen
Geplaatst: 02 jul 2019 20:34
Hoi,
Bij het nakijken van de fiets voor de marmotte ben ik een niet zo geweldig geluid tegengekomen. Bij het verder bekijken lijkt het erop dat het komt uit de naaf van het achterwiel.
Toen ik keek, leek de cassette bijna los te zitten! zeker een paar mm speling als ik eraan kwam. Bij verdere controle leek het erop dat de naaf dringend aan een servicebeurt toe is.
Nu zou ik dit graag zelf kunnen (je wilt altijd wel iets meer zelf doen) en ik vroeg me af welk gereedschap ik hiervoor nodig had.
Volgens volgende forumpost https://forum.bikeradar.com/viewtopic.php?t=13039657 ben ik al een stuk verder geraakt.
Wat ik denk nodig te hebben:
2x 6903-2RS cartridge (is de SKF versie echt de moeite?)
Vet (maar welk type heb je hiervoor nodig? tips?)
17mm sleutel en 5mm allan key voor de naaf los te krijgen.
Zie ik iets over het hoofd of lijkt het zo simpel als de naaf loshalen, die 2 lagers eruit halen en nieuwe erin steken en dan naaf er terug op?
Vraag 2: gezien de korte tijd gaat dit waarschijnlijk na de marmotte gebeuren. Kan dit nog kwaad dat er nog 180km extra op gereden wordt? In principe kan m'n derailleur niet in m'n wiel slaan dus ik denk niet dat dit kwaad kan?
Bij het nakijken van de fiets voor de marmotte ben ik een niet zo geweldig geluid tegengekomen. Bij het verder bekijken lijkt het erop dat het komt uit de naaf van het achterwiel.
Toen ik keek, leek de cassette bijna los te zitten! zeker een paar mm speling als ik eraan kwam. Bij verdere controle leek het erop dat de naaf dringend aan een servicebeurt toe is.
Nu zou ik dit graag zelf kunnen (je wilt altijd wel iets meer zelf doen) en ik vroeg me af welk gereedschap ik hiervoor nodig had.
Volgens volgende forumpost https://forum.bikeradar.com/viewtopic.php?t=13039657 ben ik al een stuk verder geraakt.
Wat ik denk nodig te hebben:
2x 6903-2RS cartridge (is de SKF versie echt de moeite?)
Vet (maar welk type heb je hiervoor nodig? tips?)
17mm sleutel en 5mm allan key voor de naaf los te krijgen.
Zie ik iets over het hoofd of lijkt het zo simpel als de naaf loshalen, die 2 lagers eruit halen en nieuwe erin steken en dan naaf er terug op?
Vraag 2: gezien de korte tijd gaat dit waarschijnlijk na de marmotte gebeuren. Kan dit nog kwaad dat er nog 180km extra op gereden wordt? In principe kan m'n derailleur niet in m'n wiel slaan dus ik denk niet dat dit kwaad kan?