Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

shimano di2 crash recovery mode

c@vedog
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 jul 2007 10:49

c@vedog 19 mei 2019 17:44

Hallo

Vandaag even gecrasht met de fiets. Gelukkig niets erg. Nu schakelt de rear derailleur niet meer. Er is nergens schade te bespeuren aan de rear derailleur en de rechter schifter. Na het raadplegen van het internet kom ik er achter dat de derailleur in crash recovery mode is gegaan. Ik heb dus 5 sec de knop onder de controle box ingeduwd tot het rode lampje knippert en gelijktijdig met de cranks rondgedraaid. Nu schakelt de derailleur van het kleinste kransje naar het grootste en terug. Vreemd is dat het niet één per één gaat maar met twee kransjes tegelijk. Na deze actie dooft het lampje en kan ik nog steeds niet schakelen. Wie weet raad?

Mvg

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 19 mei 2019 18:12

Kabel shifter toevallig los ?
Even knop ingedrukt houden en kijken of ledje op junction box brand.
Of aan laptop hangen en kijken of de app alles ziet.

c@vedog
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 jul 2007 10:49

c@vedog 19 mei 2019 18:28

Ik heb de kabel aan de shifter nagekeken, deze is intact en aangesloten. De Shimano app laat zien dat alles is aangekoppeld, dus groene vakjes. De diagnosefunctie kan ik niet opstarten, daar heb je blijkbaar een bijkomende tool voor nodig. Om uit de recovery mode te geraken zou de derailleur stap voor stap moeten op en af schakelen, dat doet hij dus niet, hij gaan per twee op en af en stopt dan.

c@vedog
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 jul 2007 10:49

c@vedog 19 mei 2019 21:08

Bleek toch een losse connector te zijn aan de control box. Stekker zat op zijn plaats, maar niet goed ingeklikt.
Topic mag dicht.
Thnx

Plaats reactie