Alleen buitenblad vervangen door ander merk

Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
Kluus
Forum-lid

Gebruikersavatar Kluus 11 mar 2019 11:26

Simpel vraagje waarschijnlijk:

Het buitenblad van mijn racer (semi-compact) is langzamerhand aan vervanging toe, maar het binnenblad ziet er nog perfect uit. Nu wil ik dus alleen het buitenblad vervangen maar het merk van de bladen (Praxis Works) verkoopt alleen sets en is ook nog eens lastig verkrijgbaar.

Ik zou deze graag vervangen voor een kettingblad van Rotor, maar is het mogelijk om alleen het buitenblad te vervangen en het binnenblad van Praxis Works te blijven gebruiken? Op het eerste oog ziet het binnenblad er nogal recht-toe, recht-aan uit en zitten alle "helpers" alleen op het buitenblad.

scottpch
Forum-lid

scottpch 11 mar 2019 15:58

Ja hoor, dat moet gewoon kunnen met de NoQ van Rotor, of het gaat met een ovaal blad van Rotor durf ik niet te zeggen.

jorisb
Forum-lid

jorisb 11 mar 2019 16:21

Dat zou gewoon moeten kunnen. Zelf heb ik het andersom gedaan (het binnenblad vervangen) en dat werkt gewoon zonder problemen.

Kluus
Forum-lid

Gebruikersavatar Kluus 12 mar 2019 22:17

Thanks, leek mij ook, maar toch altijd prettig om iets bevestigd te hebben ;-). Ik was inderdaad van plan dit met de NoQ te doen. Ik overweeg Q-rings nog wel, maar dan zou ik toch gaan voor het vervangen van beide bladen.

Plaats reactie