Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Fietsmeting bij Robic Amsterdam

Jari.K
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jul 2014 19:09
Locatie: Amsterdam

Jari.K 22 jan 2019 11:00

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een complete, dynamische fietsmeting te doen. Er zijn veel bikefitters door het land en de ervaringen per fitter lopen uiteen. Ik kan echter niet veel reviews of ervaring vinden over een fietsmeting bij Robic in Amsterdam. Hopelijk bevinden zich hier mensen die hun meting daar hebben gedaan. Ik hoor het graag.

Gr. Jari

yoeki
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:22

yoeki 22 jan 2019 13:25

Ik heb een paar jaar geleden een bikefit bij Robic gehad. Het was voor mij de eerste echte bikefit dus ik kan ze ook niet vergelijken met andere maar ik vond ze heel goed. Is wel een hoop geld maar de fit heeft voor mij echt geholpen. Bij de screening met de fysiotherapeut waren we achter gekomen dat er iets was met de c6 wervel in mijn nek. Bij de fit zelf veel posities geprobeerd en uiteindelijk iets gevonden dat goed voelt. Is natuurlijk ook wennen aan een nieuwe positie dus je moet ook gewoon fietsen voor een tijdje en je kan terug komen na een period van een maand of zo om weer naar te kijken.

Kost 300 euro! nu zie ik, Is duurder geworden zeker. Weet je al veel van je eigen positie en bikefit etc...? dan misschien kan je weg komen met een goed kopere fitter maar voor mij was wel moeite waard.

Jari.K
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jul 2014 19:09
Locatie: Amsterdam

Jari.K 22 jan 2019 20:32

Dank voor je reactie. De kosten bedragen 259 euro. Dat betaal je bij de meeste fitters wel. Maar als je zoveel geld uitgeeft dan wil je wel dat het ook echt goed gebeurt natuurlijk.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 22 jan 2019 20:55

Jari.K schreef: 22 jan 2019 20:32 Dank voor je reactie. De kosten bedragen 259 euro. Dat betaal je bij de meeste fitters wel. Maar als je zoveel geld uitgeeft dan wil je wel dat het ook echt goed gebeurt natuurlijk.
Niet dat het mij/ons iets aangaat, maar is er een speciale reden waarom je een bikefiting van € 259,- wilt?
Ik bedoel … zelf heb ik een statische fitting gehad bij de aanschaf van mijn fiets. Ik rijd nu twee jaar, voel me lekker op de fiets en heb geen klachten. En dat terwijl ik een vrij lange geschiedenis van rugklachten heb. Ben alleen heel even aan 't klooien geweest met nieuwe schoenplaatjes toen ik nieuwe schoenen kocht maar dat was met twee ritjes ook 'opgelost'.

Kortom, als je een bikefitting wilt, ga gerust je gang hoor, maar ik vraag me af waar het voor nodig is (als er geen special klachten/omstandigheden zijn).
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 jan 2019 21:01

Ik heb geen ervaring met Robic maar al weleens op de site gekeken. Het is de eerste bikefitter waarvan ik na het zien van de website het idee heb dat ze aanpakken zoals het hoort.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 22 jan 2019 21:28

Ik heb weleens een vergelijk gezien van verschillende bikefitters waarbij de resultaten bij dezelfde persoon nogal uit een liepen. Dit maaktmij wat sceptisch.
Dure manier om je uitgangspositie te bepalen. Dit kan ook met wat basis regels.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 23 jan 2019 07:46

Jari.K schreef: 22 jan 2019 20:32 Dank voor je reactie. De kosten bedragen 259 euro. Dat betaal je bij de meeste fitters wel. Maar als je zoveel geld uitgeeft dan wil je wel dat het ook echt goed gebeurt natuurlijk.
Ik heb ook zoiets betaald bij Body2bike.
Het kan best zijn dat verschillende bikefitters tot andere resultaten komen en ook is de fit niet heilig. Je hebt wel een enorm goede basis om van verder te vertrekken.

Laat je vooral goed uitleggen waarom er dingen verandert worden zodat je nadien met kennis van zaken zelf verder kan evolueren.

Ik ben vooral vanwege rugpijn naar de bikefitter gegaan. Het stuur ging steeds maar hoger en de klachten bleven (of werden zelfs erger). Henk (van Body2bike) heeft in eerste instantie het stuur een stuk lager gezet, zadel hoger en schoenplaatjes aangepast (dat waren de grote lijnen, voor de rest nog kleine tweaks)
Ik heb lenigheidsoefeningen meegekregen en een goed uitleg hoe het verder moest.

Ondertussen zijn we bijna 10 jaar verder, ben ik van bijna geen drop naar 11cm drop gegaan, zit ik enorm veel langer (en lager) op de fiets en doet mijn rug echt geen pijn meer (ook niet na 11u/280km op de fiets tijdens LBL)

Dus nee, de bikefit is niet heilig maar als je klachten hebt, wel een goede basis om van te vertrekken.
Afbeelding

Jari.K
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jul 2014 19:09
Locatie: Amsterdam

Jari.K 23 jan 2019 09:56

Dank voor alle reacties. Ik heb gisteren al even gebeld met Robic om al mijn wensen en behoeften door te spreken. Daar kreeg ik een goed en gedegen gevoel bij, Ze hebben met name veel ervaring met competitief wedstrijdfietsen. Dat is precies waarom ik mijn fit doe. Om pijnloos en zo effectief mogelijk op de fiets te worden gezet voor in de koers. Ik ga ervoor en zal mijn ervaringen hier delen.

jaapieaap
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 26 mei 2017 14:18

jaapieaap 23 jan 2019 10:56

Een goede bikefit is die 250€ gewoon waard.
Ik ben na mijn bikefit stukken beter en lekkerder gaan fietsen (niet bij Robic maar bij fietsfitting.nl ) .
Fiets nu sneller en heb geen last meer van mijn heup en nek > zonder problemen 250-280km .

Kan geen upgrade van fiets / wielen / andere gear tegenop.

Grannus
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 jan 2019 16:18

Grannus 23 jan 2019 11:33

tsja, het kan ook (veel) goedkoper, maar vergelijken blijft moeilijk.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5880
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 jan 2019 19:16

In augustus 2018 een bike fitting bij Robic gedaan.

Als je een bike fitting doet bij Robic wordt je eerst door een sportfysiotherapeut onderzocht op de door jouw aangedragen fysieke problemen waarna advies volgt. Daarna gaat de bike fitting plaats vinden door 'professionele' cq ervaringsdeskundige wielrenners. Met jouw fiets op een tacx wordt d.m.v. zadeldruk- en pedaaldruk analyse middels een softwareprogramma en rekening houdend met jouw fysieke problemen de 'best' presterende positie bepaald en op jouw fiets afgesteld. Na ong. vier weken kom je terug en middels jouw ervaringen vindt er een hercontrole van de bike fitting plaats.

Heb zelf geen ervaring met bike fitting in het algemeen maar deze is mij zeer goed bevallen, een aanrader dus.!

Zie ook het topic Bike fitting.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie