Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Van dubbel voorblad naar enkel voorblad

Eltjo
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 sep 2014 18:42

Eltjo 15 jan 2019 14:22

Beste,

Mijn zoontje mag meedoen met het NK cyclocross. Zijn fiets zit echt precies op het grensje wat mag (qua verzet). Ik heb al een keer meegemaakt dat hij in beginsel was afgekeurd.

Echter... als hij fietst gebruikt hij nooit het grote voorblad voor. Dus om afkeuring te voorkomen had ik het idee: Kan dat grote voorblad er niet gewoon af (alleen even voor de wedstrijd) Ja ik moet dan voorderailleur blokkeren of aanpassen. Maar eerst... Kan ik dit doen? Kan ik de dikte van het blad wat ik mis opvullen met ringetjes of is dat niet eens nodig. Of kan het überhaupt niet?

Graag jullie advies!

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 15 jan 2019 14:29

Dat zou prima moeten kunnen. Mijn zoon reed eerder ook op een fiets met een triple, buitenblad was verwijderd en een opvulring was geplaatst zodat de bladboutje nog aangedraaid konden worden.
Als je zeker bent dat hij niet gaat schakelen zou je zonder aanpassingen kunnen rijden, anders voor de zekerheid het stelschroefje van de voorderailleur even indraaien.

Eltjo
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 sep 2014 18:42

Eltjo 15 jan 2019 14:31

Cool, dat was ook mijn idee! Even dat we over hetzelfde praten, opvulring (als voorbeeld): https://www.gamma.nl/assortiment/gamma- ... /p/B458375

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 15 jan 2019 15:50

Ja, inderdaad zo'n soort opvulring bedoel ik.

Plaats reactie