Pagina 2 van 2

Re: Quarq Dzero muurvast

Geplaatst: 10 jan 2019 19:05
door wasbeer2006
Keezx schreef: 10 jan 2019 15:57
wasbeer2006 schreef: 10 jan 2019 14:09 Wat Keezx al aangeeft alu op alu, dat is nu bijna 1 geheel geworden.
Ik had het over een stalen bout in de alu as, galvanische corrosie weetuwel.
volgens mij is BB30 geen stalen bout iig niet bij mijn XX crank, dus wel alu op alu. Al denk ik wel dat de crank van de TS wel een stalen bout heeft. anders zou het waarschijnlijk een 10mm inbus zijn, zoals gebruikelijk bij sram BB30 cranks.

Re: Quarq Dzero muurvast

Geplaatst: 10 jan 2019 19:55
door Ritsuke
Bon, hij is los. Mijn tactiek van de hefboom was correct maar de fixatie van de non-drive side was niet naar behoren. Door middel van een ton vodden en een bankschroef is de PM met de nodige hefboomlengte, mankracht en torenhoge HS van de eigenaar los gekomen. Het roestig boeltje in de BB was geen zicht en een wijze les voor toekomstig onderhoud.

Dank aan allen voor de zeer bruikbare tips! :)

Re: Quarq Dzero muurvast

Geplaatst: 11 jan 2019 10:01
door walter-
En was het nu een stalen of alu bout?

HS?

En knap van de inbussleutel dat die het overleeft heeft. Ik heb er zo al eens doen sneuvelen....

Walter

Re: Quarq Dzero muurvast

Geplaatst: 11 jan 2019 18:18
door TL@
hartslag :D

Re: Quarq Dzero muurvast

Geplaatst: 14 jan 2019 16:17
door Ritsuke
walter- schreef: 11 jan 2019 10:01 En was het nu een stalen of alu bout?

HS?

En knap van de inbussleutel dat die het overleeft heeft. Ik heb er zo al eens doen sneuvelen....

Walter
HS staat voor hartslag. :lol:
De bout moet ik nog eens nakijken, we hebben daarna bier gedronken om het te vieren. :D