volgens mij is BB30 geen stalen bout iig niet bij mijn XX crank, dus wel alu op alu. Al denk ik wel dat de crank van de TS wel een stalen bout heeft. anders zou het waarschijnlijk een 10mm inbus zijn, zoals gebruikelijk bij sram BB30 cranks.Keezx schreef: ↑10 jan 2019 15:57Ik had het over een stalen bout in de alu as, galvanische corrosie weetuwel.wasbeer2006 schreef: ↑10 jan 2019 14:09 Wat Keezx al aangeeft alu op alu, dat is nu bijna 1 geheel geworden.
Quarq Dzero muurvast
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12472
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Bon, hij is los. Mijn tactiek van de hefboom was correct maar de fixatie van de non-drive side was niet naar behoren. Door middel van een ton vodden en een bankschroef is de PM met de nodige hefboomlengte, mankracht en torenhoge HS van de eigenaar los gekomen. Het roestig boeltje in de BB was geen zicht en een wijze les voor toekomstig onderhoud.
Dank aan allen voor de zeer bruikbare tips!
Dank aan allen voor de zeer bruikbare tips!