Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

12 Speed ETap in het wild

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5057
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 07 feb 2019 19:31

Voorbladen versleten is powermeter vervangen. Voor 300 euro wordt dat voor je gedaan. Hoe bedoel je wegwerpmaatschappij...

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 feb 2019 20:47

Dat is inderdaad ook iets wat ik helemaal niet begrijp.
Afbeelding

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 08 feb 2019 08:47

Ik had liever een 11-28 cassette met een 18 ipv de 10 gezien.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 feb 2019 08:57

“Je mist het hele idee wat Sram heeft bedacht”
Aldus Sram ;-)
Less is bore

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 08 feb 2019 09:44

Cassette kost ook gewoon 360 euro, ruim dubbele van dura ace 11s (nog even los van het feit dat je bij die dura ace ook gewoon een goedkopere 11s cassette kan gebruiken)

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1206
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 08 feb 2019 09:51

Tijd voor een nieuw Topic : Dure groepen ? Dan kan iedereen weer zijn gal spuwen over marketing, gestegen prijzen en het feit dat het "vroeger "allemaal beter was . Het wordt wel wat overdreven soms , dat gezeur over prijzen en nieuwe ontwikkelingen. Als er een nieuwe Bentley op de markt komt , ga je dan ook over de gestegen prijs zeuren ? Niemand verplicht je tot aankoop van nieuwe producten .

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 feb 2019 09:56

Als de nieuwe Passat op eens 50% duurder is dan valt iedereen daar ook gewoon over. Mensen hebben nu eenmaal een bepaald verwachtingspatroon, misschien een onrealistische verwachtingspatroon en als het plaatje dan niet blijkt te kloppen dan wordt dat geuit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 08 feb 2019 10:04

Ik zeg er niks over, behalve dat ik het, los van de prijzen, totaal overbodige troep vind en er met een boog omheen loop.
Soort vlucht naar voren waar een kleine markt van "early" kopers. voor zal zijn.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 08 feb 2019 10:10

Prijs is toch een belangrijk aspect waarover kritiek gespuid mag worden zeker.

Esthetisch vind ik de groep er ook niet bepaald op vooruit gaan. Achterderailleur en hydro shifters nog steeds even "clunky" als voorheen. En nu hebben ze van de crank ook een gedrocht gemaakt terwijl de vorige net zo mooi was. Ketting ziet er ook "raar" uit imo.

Functioneel dan zie ik ook niet echt grote voortuigang. 12s maar wel een 10T in alle cassettes. Kettingbladen vooraan kan je niet zelf omwisselen...

Maar zoals met alle nieuwigheid, moet het even wennen en doordringen.

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 08 feb 2019 12:22

Grappig genoeg zijn dan bijvoorbeeld de Canyon modellen met de AXS groep nauwelijks anders geprijsd dan de Dura Ace modellen. In die zin dus wel 'bereikbaar', maar als je een andere cassette of kettingbladcombo wil steken ga je natuurlijk meteen nat.

In die zin ben ik dan ook benieuwd in hoeverre verkoopkanalen de mogelijkheid hebben om bij aanschaf meteen de gewenste onderdelen te plaatsen. Want de kettingbladen vervangen 'als ze versleten zijn' of 'voor een Alpenvakantie' zit er niet echt in.

En met mogelijkheid bedoel ik dan bv flexibiliteit vanuit de fabrikant, of wat meer flexibiliteit om nieuwe onderdelen met Sram/distributeur uit te wisselen. Zal toch lastig worden...

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1206
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 08 feb 2019 12:35

SqueeZer schreef: 08 feb 2019 10:58 Goh.


Dus als morgen een brood twee keer zo duur is in de winkel zonder dat je echt een nieuwe technologie ziet die gebruikt werd en er procentueel gezien niet evenredig meer grondstoffen of kosten met het maken van dat brood gemoeid zijn ga jij ook niet zeuren?

Dat spullen duurder worden als een nieuwe serie verschijnt is gemeengoed .. de truuk is wel om de juiste balans te vinden tussen hoeveel het opslaat tov. nieuwe toevoegingen en in dit geval slaat SRAM toch wel redelijk de bal mis.
De vergelijking met brood gaat nergens over ...net als dat er niet echt nieuwe technologie in die groepset zit ..Ten eerste is brood een dagelijkse levensbehoefte , en een high-tech groepset is dit niet , tenzij je natuurlijk een wat vreemd wereldbeeld erop nahoud. Ten 2e zit er wel degelijk veel nieuwe technologie en ontwikkeling in deze groepset ...maar nogmaals NIEMAND verplicht je om deze set te kopen ..bij brood zit er een andere drijfveer achter , namelijk HONGER .En de opmerking van "evenredig meer grondstoffen of kosten "Daar heb jij inzicht in ? , ben jij betrokken bij de ontwikkeling en research ? Ik in ieder geval niet , dus kan ik daar geen uitspraak over doen. En nee ik ga niet zeuren als er iets nieuws uitkomt wat boven mijn budget uitkomt . Iedereen die het wel kan betalen gun ik het wel .

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 08 feb 2019 12:41

Het maken van de cassette en de voorbladen is weldegelijk een stuk duurder dan de huidige.

Of dat nodig is is dan wat anders, maar duurder is het wel.

Plaats reactie