12 Speed ETap in het wild
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Bij de mtb zijn de cassettes anders niet erg veel gezakt in prijs...
Je hebt dan nog steeds de schakelprestaties van DA. Maar het punt is niet zozeer dat je kunt bezuinigen met de eerste opbouw maar wel als je een keer wat krapper bij kas zit of op dat moment andere prioriteiten hebt dan een cassette die een paar gram lichter is.Lcsmet schreef: ↑08 feb 2019 18:34En bij DA kan je ook je trapstel wisselen voor een Ultegra exemplaar, niets mis met dit trapstel maar uiteindelijk rij je dan met een fiets met Ultegra afgemonteerd ipv Dura Ace.daniel1975 schreef: ↑08 feb 2019 15:13 En bij DA kun je gewoon een 105 of Ultegra monteren. Gaat hier lastig worden.....
Ook voor de tweedehands koper is DA 11 en 10 speed zo nog interessant. Zo'n Sram 12 speed fiets raak je straks aan de straatstenen niet kwijt. Wie wil er nu een tweedehands fiets waar je eerst eventjes voor 800 euro onderdelen tegenaan moet smijten om er mee te kunnen rijden?
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37654
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37654
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Maar waar gaan ze op de Force dan op besparen? De Red is al heel zwaar vergeleken met andere topgroepen.
Less is bore
Mogelijk de RD, waar red een of ander fluiddemper heeft zal force wel een veer krijgen. Waar veel arbeid in zit zoals carbon. Zal er voor alu en kunststoffen gebruikt worden. Dat was toch ook zo op de 22 groepen. Prijzen zullen nog aan de hoge kant zijn, ben ik bang.
Ik zit nog eens even naar die 12-speed AXS cassettes te kijken, maar volgens mij gaan de klimmers er niet bepaald op vooruit. Laatste 4 kransjes op de 10-33 cassette zijn 21-24-28-33. Dat zijn nogal grote sprongen, zeker met een voorblad van 35T. En 10-28 is geen optie met het "kleine" voorblad van 46/33, want 33x28 is zwaarder dan bijv. 34x30. En 33x33 is een belachelijk licht koffiemolentje dat je amper gaat gebruiken. Ik rij zomers lange toertochten in de Alpenlanden met 50/34 en 11-30. Een SRAM 12-speed groep zie ik voor dat soort ritten niet als een verbetering. Of mis ik wat?