Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Ultegra R8000 remmen met Sram Force shifters

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5064
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 19 aug 2018 18:11

Hallo,

Ik heb op mijn fiets Sram Force shifters en had nog een setje R8000 Ultegra remmen liggen. Nu heb ik die gemonteerd om te testen en het remt prima, alleen las ik iets over dat Shimano remmen anders zijn afgesteld dan die van Sram of andere merken.

Het remt prima, maar ik merk dat er tussen een beetje remmen en het wiel blokkeren maar weinig speling zit. Dat vind ik in wedstrijden niet zo fijn, aangezien je soms plotseling moet remmen ivm voorganger en je dan niet direct je wiel wil laten blokkeren (door schrikreactie).

Heeft dit dus met die combinatie te maken, of zijn die dual pivot remmen sowieso veel strakker en beter dan wat ik gewend was (Sram Force en Red remmen)

DvanW
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 27 aug 2011 15:25
Locatie: Utrecht

DvanW 19 aug 2018 21:44

De kabeltrek is anders, sram shifters trekken meer kabel dan de huidige generatie shimano. Het klopt dus wat je voelt. Tevens zijn shimano remmen over het algemeen krachtiger dan die van sram. Laatste generatie red remmen en de nieuwe sram direct mount remmen vind ik overigens prima remmen.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5064
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 19 aug 2018 21:53

DvanW schreef: 19 aug 2018 21:44 De kabeltrek is anders, sram shifters trekken meer kabel dan de huidige generatie shimano. Het klopt dus wat je voelt. Tevens zijn shimano remmen over het algemeen krachtiger dan die van sram. Laatste generatie red remmen en de nieuwe sram direct mount remmen vind ik overigens prima remmen.
Oké, dus mijn gevoel klopt.
Ik heb de force22 er weer op gezet. Gedoseerde remkracht vind ik fijner dan teveel remvermogen met blokkade tot gevolg. Vooral bij wedstrijden en afdalingen.

Plaats reactie