Ik heb een Campagnolo 10 speed groep
Als ik naar de grotere tandwielen schakel (lichter) gaat het goed.
Als ik naar de kleinere tandwielen schakel (zwaarder) gaat het niet goed.
Dan kan ik soms het knopje niet indrukken maar even later kan het dan wel
maar slaat hij vaak een tandwieltje over. 1 tandwieltje terugschakelen gaat dan ook ineens even niet soepel.
Nu draai ik alleen maar aan de stelschroef op de frame buis.
Maar ik krijg het niet goed.
Of ik nu naar binnen draai of naar buiten..Het wordt niet echt beter.
Wat moet ik doen om weer soepel te kunnen schakelen ??
Campa schakelt niet goed
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37663
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hoe oud zijn je kabels?
Less is bore
Campagnolo Veloce uit het jaar 2012.
Voor het eerst dat het niet lekker loopt (de laatste tijd minder gefietst)
Als ik de fiets in het rek hang schakelt alles zeer soepel en pakt de derailleur het allemaal prima op.
Eenmaal op de weg gaat dit niet goed.
Voor het eerst dat het niet lekker loopt (de laatste tijd minder gefietst)
Als ik de fiets in het rek hang schakelt alles zeer soepel en pakt de derailleur het allemaal prima op.
Eenmaal op de weg gaat dit niet goed.
Pinarello Veneto, Pinarello FP2 en Pinarello Montello FM1
Veloce uit 2012 is helaas uitgerust met de beruchte z.g. "Escape" shifters die een beperkte levensduur hebben en gevreest moet worden dat je een nieuwe rechtershifter moet zoeken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
De shifters zijn 2 jaar gelden vervangen.
Op basis van dit filmpje : https://www.youtube.com/watch?v=7CVo2y5yCbU
Heb ik alles afgesteld en het lijkt beter te gaan.
Morgen een rondje rijden en testen.
Ik zal laten weten hier hoe het schakelen dan gaat
Op basis van dit filmpje : https://www.youtube.com/watch?v=7CVo2y5yCbU
Heb ik alles afgesteld en het lijkt beter te gaan.
Morgen een rondje rijden en testen.
Ik zal laten weten hier hoe het schakelen dan gaat
Pinarello Veneto, Pinarello FP2 en Pinarello Montello FM1
vandaag getest.
De eerste 10-15 kilometers ging het schakelen super (van het grootste tandwiel naar de 7e en terug)
De laatste 3 blijven wat lastiger gaan.
Na 15 kilometer ging het schakelen weer minder soepel (beide kanten op)
Iemand nog een idee ?
De eerste 10-15 kilometers ging het schakelen super (van het grootste tandwiel naar de 7e en terug)
De laatste 3 blijven wat lastiger gaan.
Na 15 kilometer ging het schakelen weer minder soepel (beide kanten op)
Iemand nog een idee ?
Pinarello Veneto, Pinarello FP2 en Pinarello Montello FM1
Als je het idd goed hebt gekregen op de werkstand, het redelijk ging en snel verslechterd gok ik op de kabels.
Misschien eens beginnen met laatste stukje shifterskabel vervangen (op mtb is dat al eens boosdoener).
Met nog buitenkabels?
En nog eens alles gelezen; als je het 'knopje niet kan induwen ligt dat toch aan de shifter; ik zie niet in hoe dit aan een ander onderdeel kan liggen. Of was dat nu niet het probleem?
Walter
Misschien eens beginnen met laatste stukje shifterskabel vervangen (op mtb is dat al eens boosdoener).
Met nog buitenkabels?
En nog eens alles gelezen; als je het 'knopje niet kan induwen ligt dat toch aan de shifter; ik zie niet in hoe dit aan een ander onderdeel kan liggen. Of was dat nu niet het probleem?
Walter
Soms ontstaan dit soort problemen als de rubber cover, aan de onderkant van shifter, niet helemaal goed zit. Bij (in elk geval de oudere) campa shifters zit daar op de cover een verbreding, die in de shifter moet vallen. Als dat niet goed zit, bijv. omdat er stuurlint tussen zit, dan kan de rubber cover het goede schakelen dwarsbomen.