Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Schijfrem schuurt bij bewegen fiets.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 28 mei 2018 08:42

vincent75 schreef: 27 mei 2018 23:08 Blokjes verwijderen, remzuigers terug drukken. Remklauw los draaien (iets) wiel draaien en rem in knijpen en vasthouden terwijl je de klauw weer vastdraait.
Ik zou ergens in dit stappenplan willen toevoegen: remblokjes terug plaatsen 😉

wdfl
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 28 mei 2018 08:43

best voor het terug inknijpen van de rem.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

tilion
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mei 2010 12:16

tilion 28 mei 2018 16:35

vincent75 schreef: 27 mei 2018 23:08 Blokjes verwijderen, remzuigers terug drukken. Remklauw los draaien (iets) wiel draaien en rem in knijpen en vasthouden terwijl je de klauw weer vastdraait.
Ga dit proberen. Even nog iemand er bij vragen die wat vaker met schijfremmen van doen heeft gehad.
Laat het resultaat weten.

deoudegek
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jun 2013 12:35

deoudegek 28 mei 2018 17:38

Tilion, je geeft aan dat de remklauw niet in het midden staat. Dan biedt de methode van Vincent geen oplossing.
Remblokken eruit.
Voelen aan je wiel of er speling op zit.
Zo Ja, lagers stellen/stee kas goed vast zetten.
Remklauw bevestigings bouten iets losmaken en remklauwen zo monteren dat de schijf in het midden van de klauw staat Remklauw weer vastzetten.. Zuigers terug drukken remblokken monteren, een paar keer in de rem knijpen en het moet goed zijn.
(Bij mij begint elk remknutselpartijtje met het goed schoonmaken van het spulletje.)
Succes

tilion
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mei 2010 12:16

tilion 13 jun 2018 21:43

Beste allemaal ,
allereerst het beste nieuws. Het probleem is opgelost.
Ik heb eerst alle suggesties die geopperd zijn geprobeerd. Dat leverde helaas niet het gewenste resultaat op.
Toen nog maar eens naar een fietsenmaker gebracht. Een andere dit keer. Ook geen oplossing.
Toen met een fiets enthousiast nog maar eens de klauw opnieuw gaan stellen. Totdat het hem opviel toen we de klauw helemaal demonteerden dat er een inbusje niet helemaal vastzat. Niet de "grote" schroeven waarmee je stelt. Maar 1 van de 2 kleine inbusjes die de klauw vastmaken op de adapter waarmee de klauw vastzit op het frame.
En daarmee is het schuren verdwenen. Iets heel kleins wat bijna niet opvalt. Maar wat bij gebruik net genoeg is om wat af te wijken waardoor het schuren ontstond.
Ik ben in ieder geval van een hoop frustratie af en kan weer lekker fietsen zonder dit bij geluid.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Plaats reactie