Ervaring met specialized futureshock

Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
bepe
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bepe 18 mei 2019 18:27

Oud topic zo te zien maar ben eigenlijk heel benieuwd naar de ervaringen met die nieuwe Future Shock. Ik zie de "goedkopere" Specialized Roubaix 2020 modellen met Future Shock 1.5 en de S-works modellen met 2.0. De eerste versie lijkt me niet prettig bij een sprintje. Je wil bij het trekken aan het stuur graag wat stijfheid en daar lijkt met Futur Shock niet aan te voldoen. Bij de 2.0 kan het systeem aan en uit zetten volgens mij en dat klinkt interessant. Zou de 1.5 versie te vervangen zijn door de 2.0 versie?

Iemand ervaringen?

wasbeer2006
Forum-lid HC

Gebruikersavatar wasbeer2006 19 mei 2019 07:45

daniel1975 schreef:
01 mei 2018 14:58
Ik heb er een klein stukje mee gereden. Bij serieus aanzetten vond ik het mateloos irritant, bij rustig rijden had je er niet echt nadeel van. Hooguit dat alles wat minder direct aanvoelt.
Als je ultracomfortabel wilt toeren kun je beter een Epic kopen. Naar mijn mening voor de gemiddelde wielrenner/toerfietser een nutteloze gimmick.
Ik snap wat je bedoelt. Ik zit er zelf ook zo in. Een racer en een 29 hardtail MTB. Meer heb je niet nodig, Elke ander niche model daartussen heb je niets aan qua functionaliteit/snelheid (los van nog grover werk natuurlijk fully,s downhill) maar daar gaat het niet om.

Kijk naar de gravelracers, toch velen die het leuk vinden en dat toch eerder aanschaffen dan een MTB en dan vervolgens proberen op + 40mm banden te monteren voor het comfort.

Ik denk feitelijk dat een echte racer voor veel mensen eigenlijk niet de juiste fiets is en veel te hardcore is..

bepe
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bepe 19 mei 2019 10:40

Niet perse mee eens dat je naar een MTB moet om comfortabel te roeren. Een MTB is natuurlijk voor heel ander doel en terrein bedoeld. Ik rij een S-Works Roubaix (van voor de future shock) en dat is een zeer comfortabele racer. Leuk voor langere tochten en slecht wegdek. Maar het is een racer die toch heel stijf is en waarmee ik voor 100% mee kan doen met een wekelijkse intervaltraining op een afgesloten circuit en/of tussensprintjes. Het comfort zit hem deels in de geometrie en deels in de demping.

Ik heb er geen enkele twijfel of de futureshock 2.0 voldoende " racy" is want die zet je deze gewoon uit. Mijn twijfel zit bij de 1.5 versie die in mijn ogen nogal zacht is. De vraag blijft dus oen wie ervaring heeft met 1.5 en hoed dat voelt op snelheid en bij sprintjes.

En wellicht de vraag of je futureshock als onderdeel kan kopen en of je 1.5 kan vervangen door 2.0

Plaats reactie