Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

SKS Rennkompressor geen lucht (rubbertje vast in pijp)

spaakie
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 mei 2006 22:34

spaakie 05 mei 2011 04:04

Zit nu met een heel irritant probleem. Was aan het pompen met mijn SKS Rennkompressor, totdat de druk minder en minder werd totdat er geen lucht meer uit het slangetje kwam. Pomp opengemaakt. En even naar de bouwtekening gekeken. Blijkt het rubertje waarmee hij de druk opbouwt vast te zitten in de pijp onderin.

http://www.sks-germany.com/download/219 ... _parts.pdf
nr.8 zit niet meer aan de stang maar zit nu dus dwars klem in de pijp. Nu moet ik dus het rubbertje eruit halen. Maar weet bij god niet hoe. Ok als de pijp onderop los gemaakt kon worden is het goed te doen. maar kan zo de oplossing niet zien. Ondersteboven slaan op de grond helpt ook niet veel.

Heb de pomp dringend nodig en helaas ook geen €60 op het moment om een nieuwe te kopen.

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 05 mei 2011 22:44

spaakie schreef:Zit nu met een heel irritant probleem. Was aan het pompen met mijn SKS Rennkompressor, totdat de druk minder en minder werd totdat er geen lucht meer uit het slangetje kwam. Pomp opengemaakt. En even naar de bouwtekening gekeken. Blijkt het rubertje waarmee hij de druk opbouwt vast te zitten in de pijp onderin.

http://www.sks-germany.com/download/219 ... _parts.pdf
nr.8 zit niet meer aan de stang maar zit nu dus dwars klem in de pijp. Nu moet ik dus het rubbertje eruit halen. Maar weet bij god niet hoe. Ok als de pijp onderop los gemaakt kon worden is het goed te doen. maar kan zo de oplossing niet zien. Ondersteboven slaan op de grond helpt ook niet veel.

Heb de pomp dringend nodig en helaas ook geen €60 op het moment om een nieuwe te kopen.



Gebruik een oude kleerhanger. Plooi deze recht maar niet het laatste eindje, dit plooi je om zodat je een haakje hebt.

Succes!

spaakie
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 mei 2006 22:34

spaakie 06 mei 2011 12:38

OK, lijkt me wel moeilijk om een kleurhanger in zo'n smalle pijp te stoppen, maar heb al van alles geprobeerd stofzuiger enz. Dus zal deze ook proberen.

Maar weet iemand of ik de pomp aan de onderkant kan openmaken, dan kan ik er veeel makkelijker bij namelijk.

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 06 mei 2011 12:48

je eigen nickname gebruiken?

een oude spaak waarvan je het uiteinde tot een haakje ombuigt zou misschien soelaas bieden.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 06 mei 2011 13:42

Als ik het mij goed herinner kan je de buis van het voetstuk schroeven door een grote moer onderop los te draaien. Dan kan je er zo bij.
Beetje vasiline ertussen bij het weer in elkaar zetten doen om te voorkomen dat er lucht ontsnapt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

BonoCross
Forum-lid
Berichten: 856
Lid geworden op: 24 jan 2007 23:32

BonoCross 06 mei 2011 15:37

53x11 schreef:Als ik het mij goed herinner kan je de buis van het voetstuk schroeven door een grote moer onderop los te draaien. Dan kan je er zo bij.
Beetje vasiline ertussen bij het weer in elkaar zetten doen om te voorkomen dat er lucht ontsnapt.


Klopt! Ik heb deze pomp ook en heb hetzelfde probleem gehad. Heb het de fm laten oplossen maar ik weet dat die in elk geval de buis heeft los gedraaid aan de onderkant.
Canyon Ultimate CF SL 2016

Plaats reactie