Persoonlijk vind ik het niet verkeerd om met je belettering zo nu en dan eens met de tijd mee te gaan. Op mijn Zonda's en mijn Veloce groepset is de belettering ook niet klassiek. En dat kan me eigenlijk weinig tot helemaal niet interesseren.Wiliertoerist schreef: ↑14 apr 2018 01:01Kijkend naar het logo op de nieuwe Bora's WTO denk ik dat er een stukje logo geschiedenis naar de verdommenis wordt geholpen, al ingezet op eerdere versie's, maar wordt nu toch wel een beetje te....
Voor de echte Campa fans moet dat toch echt pijn doen...
Campagnolo naar 12-speed ?
Ze gaan juist terug in de tijd. Gewoon recht strakke drukletters los van elkaar zoals in de eerste jaren
Ik durf mezelf echt wel een Campa fan te noemen en heb ook wat echt klassieke fietsen staan met wereldbol logo's etc. Maar die schuine letters passen toch niet meer op een modern Bora wiel?
Ik durf mezelf echt wel een Campa fan te noemen en heb ook wat echt klassieke fietsen staan met wereldbol logo's etc. Maar die schuine letters passen toch niet meer op een modern Bora wiel?
Die 3D letters ook niet.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12634
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Bij iest nieuws roepen altijd dezelfde dat het niet mooi, niet goed, niet extra,s biedt en een tijdje later hebben ze het gewoon in de schuur hangen, Je moet altijd wennen aan iets net als een kind aan smaak (met eten in dat geval)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37642
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Deels eens.
Maar hier praten we imho ook over een ‘verbetering’ die gewoon technisch zijn beperkingen heeft.
Smallere kettingen (duurzaamheid?), gevoeliger voor afstellen en beperkingen op het grootste&kleinste kransje.
Imho kun je dit pas goed invoeren als je naar 135mm achteras gaat.
Maar hier praten we imho ook over een ‘verbetering’ die gewoon technisch zijn beperkingen heeft.
Smallere kettingen (duurzaamheid?), gevoeliger voor afstellen en beperkingen op het grootste&kleinste kransje.
Imho kun je dit pas goed invoeren als je naar 135mm achteras gaat.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37642
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Lijkt alsof grootste krans soort van naar de spaken wordt geduwd.
Zie rechtplaatje, de gebogen spiderarmen.
Zie rechtplaatje, de gebogen spiderarmen.
Less is bore
Dat is om de ketting te vangen als deze achter de kleinste krans valt, zo beschadigen je spaken niet.daniel1975 schreef: ↑14 apr 2018 20:51 Lijkt alsof grootste krans soort van naar de spaken wordt geduwd.
Zie rechtplaatje, de gebogen spiderarmen.
De laatste krans loopt dus niet terug.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6086
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Nou, volgens mij zit de laatste krans met bokjes aan de voorlaatste krans.. Die dan wel met spiders en vastzit.
Het is niet voor niets een blokje van 3 kransen aan elkaar. En het is zo ongeveer de enige oplossing om 12 kransen op 130mm (of eigenlijk op een 11 speed body) te krijgen.
Het is niet voor niets een blokje van 3 kransen aan elkaar. En het is zo ongeveer de enige oplossing om 12 kransen op 130mm (of eigenlijk op een 11 speed body) te krijgen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37642
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Er zitten toch al kettingvangers op de krans aan de bovenkant?
Edit: en zie ook marks bericht.
Edit: en zie ook marks bericht.
Less is bore
Dat die grootste krans wat om de spaken valt is logisch en is ook het probleem niet. 90% zal prima kunnen leven met een 29 achter hun normale cassette. In dat geval is 12 speed dus een prima alternatief voor het wisselen van cassette.
Het is vooral de vraag of er een 12 op kan. De 12-29 cassette van nu met toevoeging van een 18 zou heel wat mensen over de streep kunnen trekken. Dan heb je dus de 12-25 waarvan de 25 een 26 wordt met een 29 erachter.
Het is vooral de vraag of er een 12 op kan. De 12-29 cassette van nu met toevoeging van een 18 zou heel wat mensen over de streep kunnen trekken. Dan heb je dus de 12-25 waarvan de 25 een 26 wordt met een 29 erachter.
Campagnolo Ultra Dork
Dank je dat in de paar jaar dat dit in ontwikkeling is geweest dit mogelijke probleem niet naar boven is gekomen, uitvoerig is getest en verholpen/uitgesloten?daniel1975 schreef: ↑14 apr 2018 20:49 Deels eens.
Maar hier praten we imho ook over een ‘verbetering’ die gewoon technisch zijn beperkingen heeft.
Smallere kettingen (duurzaamheid?), gevoeliger voor afstellen en beperkingen op het grootste&kleinste kransje.
Imho kun je dit pas goed invoeren als je naar 135mm achteras gaat.