Stompzinnige ontwerpen....
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Met stip op plaasts 1 t/m 10 jet BB30 bracket.
Op 11 de Shimano derailleurs waar geen enkel onderdeel los van te krijgen is, waardoor je altijd de hele derailleur moet vervangen als een van de glijbussen of veer het begeeft.
Op 12 Look pedalen, dat een zo grote producent nog steeds niet een pedaal kan maken dat niet piep en plaatsjes die niet binnen 10 uur slijten.
Op 11 de Shimano derailleurs waar geen enkel onderdeel los van te krijgen is, waardoor je altijd de hele derailleur moet vervangen als een van de glijbussen of veer het begeeft.
Op 12 Look pedalen, dat een zo grote producent nog steeds niet een pedaal kan maken dat niet piep en plaatsjes die niet binnen 10 uur slijten.
Ach, ik zeg ook maar wat
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
En dan vergeet ik de meest onzinnige nog, schijfremmen op de racefiets. Voegen al helemaal niets toe. Vooruit wel als je met carbon velgen rijd, maar wat voegen die dan eigenlijk toe?
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Voila; weer iets bijgeleerd!wasbeer2006 schreef: ↑14 feb 2018 11:29 ...
Ik wil wel een foto maken van mijn sram xx groep naast de crank is niets inbus, alles torx. ...
Een losse O-ring die maar op éen manier geplaatst kan worden bij het monteren van je Magura HS-33 hydraulische velgremmen. Dat ringetje valt steevast in het gras bij een road side repair.
Steekassen. Voor elke merk/model/vork een andere model met een andere bevestigingsmethode. Uitwisselbaarheid: nul komma nul.
remblokken voor schijfremmen. Idem. Elk merk en model zijn eigen remblokken. Einde standaardisatie.
Steekassen. Voor elke merk/model/vork een andere model met een andere bevestigingsmethode. Uitwisselbaarheid: nul komma nul.
remblokken voor schijfremmen. Idem. Elk merk en model zijn eigen remblokken. Einde standaardisatie.
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 15 apr 2008 00:49
Je moet dan ook een momentsleutel met hele hoop opzet/verlengstukjes e.d. kopen
Heb na de zomer 2 racefietsen opnieuw opgebouwd, shifters vastzetten is niet makkelijk bij Campagnolo
Het fijne is dat mijn MTB Sram heeft, en daar mag je weer een hele serie nieuw gereedschap voor kopen om het onderhoud zelf te kunnen doen.
Uitbesteden is vast goedkoper.....
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Gewoon een goede lange torx tool kopen en je zet een campa shifter zo vast.
Zoals altijd is het motto: goed gereedschap is het halve werk.
Zoals altijd is het motto: goed gereedschap is het halve werk.
Less is bore
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Even naar de Hornbach: https://www.hornbach.nl/shop/WIHA-Schro ... ##v5216887
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15962
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Inderdaad.amclassic-fan schreef: ↑14 feb 2018 14:49 Even naar de Hornbach: https://www.hornbach.nl/shop/WIHA-Schro ... ##v5216887
Sommigen slagen er in om van iets simpel als het vastzetten van een shifter bijna raketwetenschap te maken.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Die hebben blijkbaar nog nooit aan iets anders gesleuteld dan aan een fiets. Bij een auto gebeuren er nog veel stompzinnige dingen.
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Hier nog eentje:
https://www.fiets.nl/2017/11/03/aqua-bl ... 3t-strada/
Wil die gasten wel eens zien spartelen in een wedstrijd met een wat grilliger hoogteprofiel in het parcours.
De meeste profs rijden toch van 38-28 tot 53-12 of zelfs 53-11 in een enkele rit. Hoe ga je dat in godsnaam regelen met maar 11 kransjes achter en wat voor voorblad moet je kiezen.
En waarom eigenlijk. De meeste fietsen met een dubbel kunnen makkelijk rond de UCI norm van 6,8 kg komen.
https://www.fiets.nl/2017/11/03/aqua-bl ... 3t-strada/
Wil die gasten wel eens zien spartelen in een wedstrijd met een wat grilliger hoogteprofiel in het parcours.
De meeste profs rijden toch van 38-28 tot 53-12 of zelfs 53-11 in een enkele rit. Hoe ga je dat in godsnaam regelen met maar 11 kransjes achter en wat voor voorblad moet je kiezen.
En waarom eigenlijk. De meeste fietsen met een dubbel kunnen makkelijk rond de UCI norm van 6,8 kg komen.