Pagina 1 van 1

Upgarde TT fiets

Geplaatst: 03 jan 2018 20:10
door redalert
Ik wil mijn TT fiets omzetten van mechanisch naar DI2. Nu vraag ik mij af of ik de remschakel verstellers moet installeren om alles te laten functioneren, of kan ik ook alleen de verstellers voor het opzetstuur installeren? De reden dat ik dit vraag is dat ik nu bij de mechanische versie de verstellers bij de remgrepen ook niet echt mis.

Re: Upgarde TT fiets

Geplaatst: 04 jan 2018 09:18
door scottwilko
Op een Time Trial of Triathlon fiets heb je toch geen versteller bij de remgreep? dus is het al zeer vreemd als die er nu bij jou wel is.
En voor elektrische schakeling, heb je dus de knopjes op de extenders. Hoef je de remmen ook niet te vervangen.

Re: Upgarde TT fiets

Geplaatst: 04 jan 2018 11:38
door TKMP
Afbeelding

nu elektrisch is een meerwaarde voor TT fietsen, omdat je juist op twee posities kunt schakelen.
handen bij de remmen + schakelen,
& armen op je opzet stuurtje + schakelen,

mocht je enkel op je opzetstuur een elektronische shifter plaatsen is het niet echt een upgrade tov mechanisch schakelen.

maar ik heb dan helaas geen TT en ook geen DI2.

Re: Upgarde TT fiets

Geplaatst: 06 jun 2020 22:03
door lunitic
Goede avond,

Ik wil graag even inhaken op dit topic...

Ik zit er aan te denken om mijn huidige fiets met 10 speed DI2 (6770) om te bouwen naar een TT set-up.

Nu weet ik dat de SW-R671 aero bar shifters aan te sluiten zijn op de huidige ST-6700 shifters.

De volgende stap zou zijn om een echt TT stuur aan te schaffen en dan de ST-6871 Rem/Shifters te gebruiken icm de Aero Bar Shifters (SW-R671). Zover ik weet zouden die 2 shifters types dan aangesloten moeten worden op een 5 port junction (SM-EW90-B). Die vervangt dan de huidige junction box (SM-EW67-A-E).

Nu vroeg ik me alleen af: Gaat deze nieuwe set-up werken met de huidige di2 10 speed derailleurs?
En zo ja, moet ik dan nog opletten voor firmware updates?

Extra info:
Ik heb een externe batterij (SM-BTR)

Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven.