Na eerste wedstrijdje blijken de tubeventielen niet te tikken in de velg; dus een oplossing is niet eens nodig . Oef...TL@ schreef: ↑23 feb 2019 11:45 Dan is een Vibrostop toch een stuk eenvoudiger:
https://www.bike24.com/p259328.html?q=vibrostop
Ik heb weer iets geleerd...
Als je met je zonen gaat fietsen en je fietst van Mechelen naar Antwerpen langs de F1 en komt aan aan het Centraal Station en dan wil je verder fietsen langs de knooppunten richting MAS en geraakt even verder toch de knooppunten wegwijzers kwijt en wil dan via kleine steegjes terug op de juiste weg komen kan het zijn dat je plots midden in het Schipperskwartier staat...
En het voelt wat gek aan om daar op je GPS de weg te staan zoeken om daar terug uit te geraken.
Het is de plaats waar ik me in mijn gekke fietskleding al het het ongemakkelijkste gevoeld heb.
En het voelt wat gek aan om daar op je GPS de weg te staan zoeken om daar terug uit te geraken.
Het is de plaats waar ik me in mijn gekke fietskleding al het het ongemakkelijkste gevoeld heb.
Gisteren volgende test; ik regel de voorrem bij. Ik rem even en controleer ook op speling van de balhoofdlagers. Maar er lijkt veel speling te zitten op het wiel. Ik stop met remmen. Voel aan het wiel en ik voel geen speling. Ik rem weer en er is terug speling. Ik kan het wiel met de rem toe heen en weer bewegen. Best gek. Niet remmen geen speling, wel remmen speling op het wiel. Even een gekke ervaring die totaal onlogisch lijkt. Dan toch eens aan de rem zelf gevoeld en die blijkt best zeer los te zitten in de vork. Zodanig dat die idd de speling op het wiel verklaart (dat gewoon met rem mee heen en weer beweegt). Rem terug vastgedraaid in de vork en alles in orde. Dit was de eerste keer dat ik een rem heb weten loskomen. Veelal is het net omgekeerd en is het net zeer moeilijk de rem terug los te krjjgen uit frame of vork. Ook gek dat die losse rem tijdens het rijden nooit een probleem gaf.
Ik weet niet of dit in dit topic moet of het "verprutst bij het sleutelen" topic, maar ik heb iets geleerd en inmiddels de juiste correctie gedaan, dus daarom maar hier .
Ik heb geleerd dat remblokjes van Shimano en linker en een rechterkant hebben. De verpakking heeft twee bakjes en ik monteerde altijd de blokjes van een "bakje" in dezelfde rem. Maar deze zit dus gegroepeerd met twee linker en twee rechter blokjes resp. bij elkaar. .
Het zal wel geen merkbaar verschil maken, want ik rij zo al tijden rond, maar ik heb toch maar alle blokjes van twee fietsen op de juiste manier vervangen.
Ik heb geleerd dat remblokjes van Shimano en linker en een rechterkant hebben. De verpakking heeft twee bakjes en ik monteerde altijd de blokjes van een "bakje" in dezelfde rem. Maar deze zit dus gegroepeerd met twee linker en twee rechter blokjes resp. bij elkaar. .
Het zal wel geen merkbaar verschil maken, want ik rij zo al tijden rond, maar ik heb toch maar alle blokjes van twee fietsen op de juiste manier vervangen.
Jawel hoor, het is mij altijd gelukt (op zijn kop, de uitsparing voor het schroefje wel aan de achterkant uiteraard) . Dingen zijn wel een beetje voorgevormd maar toch best flexibel.
Laatst gewijzigd door Kluus op 04 apr 2019 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorige week mijn campa athena rechter shifter gesneuveld; ik bestel een nieuw setje (voordeel van campa is dat je dikwijls nog de oudere onderdelen ergens nieuw goedkoop kan bestellen).
Ik was wel verbaasd dat het binnenwerk van de nieuwe shifter er anders uitzag dan bij de oude.
Installeer de nieuwe shifter en rij zaterdag de RVV. Halverwege merk ik opeens op dat ik meerdere kransjes ineens kan afschakelen. Ik heb dus een ultrashift gekregen ipv mijn oude powershift. Een aangename verrassing want dat fietst toch net iets aangenamer en die hebben een betere reputatie. Volgens dat campa documentatie zijn deze shifters van vóór 2012.
Wel gek dat ik dat bij het aftellen niet merkte... (eraan terugdenkend; bij het testen van de shifter vóór de installatie leek het idd of hij meerdere keren 'klikte' als je afduwt).
Ik was wel verbaasd dat het binnenwerk van de nieuwe shifter er anders uitzag dan bij de oude.
Installeer de nieuwe shifter en rij zaterdag de RVV. Halverwege merk ik opeens op dat ik meerdere kransjes ineens kan afschakelen. Ik heb dus een ultrashift gekregen ipv mijn oude powershift. Een aangename verrassing want dat fietst toch net iets aangenamer en die hebben een betere reputatie. Volgens dat campa documentatie zijn deze shifters van vóór 2012.
Wel gek dat ik dat bij het aftellen niet merkte... (eraan terugdenkend; bij het testen van de shifter vóór de installatie leek het idd of hij meerdere keren 'klikte' als je afduwt).