Wilier_Granturismo
05 jul 2017 21:05
[EDIT Edwin: Namen verwijderd, geen prive gegevens van anderen delen ajb.]
Gisteren nog even contact gehad met Cube Nederland, ze hebben contact gehad met Cube Duitsland zelf en hebben een nieuw coulance voorstel voor mij bij Mantel neergelegd.
Aan de telefoon wou Cube Nederland niet aangeven hoe en wat, vandaag echter een mail gehad met het complete voorstel van Mantel.
Mantel heeft zich inmiddels in een andere bocht gewrongen en heeft het eerste "aanbod" anders weergegeven. Aan de telefoon werd mij voorgesteld om het frame onder crash ereplacement te vervangen kosten ergens rond de 350 euro --> incl. ombouwen spullen naar nieuwe frame, maar exclusief nieuwe derailleur (deze was gekrast maar werkte nog optimaal). Inmiddels schetst Mantel wat anders en komen ze met een voor mij nog lachwekkendere oplossing en "aanbieding" die duurder is dan het aanbod van vorige week.
Zie hieronder de mail van Mantel.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste heer,
Zoals ook aangegeven in de winkel hebben zowel de firma Cube als fabrikant, als de firma Mantel als uw leverancier de schade aan de door u op maandag 26/06 aangeboden Cube Attain beoordeeld als ontstaan door onheil afkomstig van buitenaf en niet ontstaan door een product- of fabricagefout. Zowel de begrenzing van de derailleurs, de spaakspanning en het achterpad zijn gecheckt en conform instructies van de producent.
In de winkel hebben we reeds een coulancevoorstel gedaan zoals we in dergelijke gevallen binnen Mantel hanteren. U reageerde daar vol ongeloof op. Natuurlijk hebben we begrip voor uw gevoel en weten we als geen ander hoe zuur het is als al zo snel na aanschaf zich een probleem voordoet. Daardoor hebben we na intern beraad gemeend dit coulancebod aan te scherpen naar een totaalprijs van € 425,- all in.
Het eerste bod wat u gedaan is voor het losse frame zat op € 363,- inclusief de btw. Dit was echter exclusief montagekosten van € 150,-. De ketting, a € 23,95 dient ook vervangen ivm het feit dat deze getordeerd is. De achterderailleur functioneert naar behoren en bevat alleen optische schade.
Het eerste coulancebod wat wij u gedaan hebben kwam totaal uit op +/- € 537,-.
Ons nieuwe coulancebod wat wij u willen voorstellen zit op € 425,- totaal.
We hopen daarmee een coulance voorstel te doen dat meer recht doet aan de situatie.
Met vriendelijke groet,
Team werkplaats 's-Hertogenbosch
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mantel is een leugenaar, het aangescherpte coulancebod is tot stand gekomen door intern overleg volgens hen. Dat is 100 % niet waar !
Ik heb afgelopen week 6x contact gehad met Cube Nederland en hun zijn met Duitsland in gesprek gegaan over een hernieuwd coulance voorstel. Mantel heeft hier zelf 0,0 initiatief in genomen en heeft hier niets aan gedaan. Tevens ben ik benieuwd hoe ze het achterpat hebben gecontroleerd (deze was namelijk in 2 stukken en fors beschadigd, hoe kan je hier dan nog wat aan controleren .,.)
Oftewel na het lezen van de mail en het voorstel ben ik nu nog meer geld kwijt als eerst beloofd en dan mag als bonus ook nog rondrijden met een optisch beschadigde derailleur op mijn verder nog in nieuwstaat fiets ... Zoals de Service-medewerker van Mantel tegen mij zei "maar meneer, de derailleur werkt nog prima ... hij is alleen maar optisch beschadigd" Een fiets die nog geen 500 km gereden heeft en een optisch beschadigde derailleur is mijn ogen niet acceptabel en zou ik dan ook ten alle tijden vervangen.
Mantel laat in dit geval een klant in de steek en doet alsof ze het beste met je voor hebben.
Ieder is vrij om te "oordelen" over de gang van zaken en iedereen is vrij om wat van mijn situatie te vinden. Ik kan enkel en alleen aangeven dat ik geen feiten verdraaid heb en/of weggelaten heb.
Als je in zee gaat met firma Mantel neem dan aub bovenstaande in je op en overweeg nogmaals of je de fiets en/of spullen niet beter ergens anders kunt kopen. Misschien wat tientjes duurder in aanschaf, maar waarschijnlijk met betere service !
Het verhaal is nog niet ten einde en uiteraard ga ik het hier niet bij laten zitten. Tevens ben ik benieuwd of Mantel nog een reactie gaat geven op verzoek van Havana.