Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Frame breuk na afbreken achterpat

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 jul 2017 13:00

Ik heb nog weet van een verhaal van iemand anders op het forum die ook een probleem had met zijn fm.
Iets met de vork van een Ridley. :D
Dat is uiteindelijk helemaal in orde gekomen :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 04 jul 2017 13:27

Maar dat was bij Salden toch?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 04 jul 2017 13:30

jer81 schreef: 04 jul 2017 12:50 Voor mij een les om nooit bij deze fietsenhandelaar te kopen ondanks de aantrekkelijke prijzen.
Dan kun vanaf nu beter nooit meer iets kopen. Een FM met alleen maar tevreden klanten is er niet.
Tevens is dit een incident op de vele en vele verkopen (en waarschijnlijk ook garantie gevallen) die dan eens een keer niet lekker loopt.

Mantel kennende ,en een reputatie die ze toch niet op deze manier te grabbel willen gooien, denk ik dat de zaak wel opgelost gaat worden.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 04 jul 2017 13:36

Zorro schreef: 04 jul 2017 13:30
jer81 schreef: 04 jul 2017 12:50 Voor mij een les om nooit bij deze fietsenhandelaar te kopen ondanks de aantrekkelijke prijzen.
Dan kun vanaf nu beter nooit meer iets kopen. Een FM met alleen maar tevreden klanten is er niet.
Het sleutelwoord is; redelijkheid.
Dat een fietsenmaker niet enkel tevreden klanten heeft is vrij logisch. Het gaat erom hoe de fietsenmaker hier in redelijkheid mee omgaat.
Tevens is dit een incident op de vele en vele verkopen (en waarschijnlijk ook garantie gevallen) die dan eens een keer niet lekker loopt.
Vertel dat de topicstarter eens die een hagelnieuwe fiets heeft gekocht die binnen 500 kilometer bij het grof vuil gezet kan worden en waar hij geen garantie op krijgt door tegenwerking van deze fietsenmaker. Waar de eigenaar zich drukt door terug te wijzen naar de werkplaats.
Mantel kennende ,en een reputatie die ze toch niet op deze manier te grabbel willen gooien, denk ik dat de zaak wel opgelost gaat worden.
Op deze manier, zoals hier beschreven gooien ze die al flink te grabbel.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 04 jul 2017 14:05

Binnen het eerste jaar van de garantie hoef jij helemaal niets te bewijzen. De tegenpartij heeft de bewijsplicht. De FM is voor de volle honderd procent verantwoordelijk voor de volledige garantie-afhandeling. Je hebt een overeenkomst met hem en niet met Cube. Cube hoeft naar de FM toe alleen maar hun deel van het totaal te leveren (een frame). De rest moet door de FM gedaan worden. Da's volstrekt logisch, want van jouw munten is ook maar een deel naar Cube gegaan. De marge (hoe hoog of laag ook) voor de FM is ook bedoeld om het risico van claims uit te betalen.

Advies is om de FM schriftelijk in gebreke te stellen en veertien dagen de tijd te geven voor volledig herstel. Verwijs naar dit forum en wijs op reputatieschade. Na die veertien dagen niet verder mouwen maar overdragen aan een advocaat, Die schrijft jouw brief over en blaft nog wat harder en dreigt met bijten. Kost je max 250 euro. Die kosten verhaal je ook op de FM.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 jul 2017 14:09

Vreemd dat Mantel zo moeilijk doet. Ik heb zelf namelijk hele goede ervaringen met hun garantieafhandeling. Bij spaakbreuk kreeg ik zonder problemen een nieuw wiel, terwijl ik daar formeel geen recht op had omdat ik de stickers eraf had gehaald.

Twee weken geleden heb ik mijn Powertaps nog opgestuurd, had binnen een week nieuwe.
Laatst gewijzigd door havana op 04 jul 2017 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.

jantjuh
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 mei 2011 14:34

jantjuh 04 jul 2017 14:33

Dit is ook niet mijn ervaring met Mantel, ik ken ze niet anders dan heel behulpzaam en meedenkend (geen aandelen :) )
Giant TCR Advanced 1 LTD / Empella Bonfire / no-name TT

athhretjt
Forum-lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 22 mar 2016 21:05

athhretjt 04 jul 2017 15:03

Zou me niks verbazen als in het verhaal van de topicstarter wat kleine 'details' ontbreken..

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 04 jul 2017 15:08

Derrailleurpat breekt niet zomaar af, er moet iets met de fiets gebeurd zijn. Enkel "crashgarantie" is dan van toepassing.
Vorig jaar krijgt een fietsmaat de derailleur in het wiel toen hij voor de eerste keer naar grootste tandwiel schakelt. Cervélo S2 , gekocht bij Salden en nog geen maand oud. Behoorlijk wat schade maar viel niet onder de garantie.

Wilier_Granturismo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mar 2012 14:56

Wilier_Granturismo 04 jul 2017 18:03

Dank voor de reacties en de tips en vooral het begrip van meeste.
Zelf snap ik er ook weinig van hoe dit kon gebeuren ... er lag niets op de weg, schakelde niet en ketting lag absoluut niet schuin. Ik snap dat er altijd wat kan gebeuren met een fiets en was er geheel ten onrechte van uitgegaan dat dit altijd wel netjes opgelost kan worden tussen een klant en een zaak als in dit geval Mantel. De houding van de winkel is echt heel onbehoorlijk, te woord staan is kort en als je probeert om tot een oplossing te komen dan is er totaal niets mogelijk.
Waar ik in dit verhaal dingen tegen kom die erg teleurstellend zijn (houding en communicatie met Mantel), zijn er ook dingen die wel goed gaan ook te vermelden. Het contact wat ik met Cube Nederland heb is keurig en er zijn zeer korte lijntjes (bellen en direct doorverbonden met juiste persoon) ze nemen de tijd om het verhaal aan te horen en zijn bereid om te proberen om de "klant" te helpen.

Wacht nog even af waar Cube de komende dagen mee gaat komen, zal een update geven wanneer deze er is.

@ athhretjt, dank voor je wantrouwen en zure reactie. Schade aan je frame door afbreken van je pat, is opzich al erg genoeg. Beschuldigd worden van het achterhouden van "details" is werkelijk ongegrond en die beschuldiging in mijn ogen ongepast (tenzij je die opmerking kan onderbouwen) !

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 jul 2017 18:05

Toch vind ik wederhoor wel op z'n plek. Ik wil hiermee niet zeggen dat je niet de waarheid spreekt hoor (helemaal niet zelfs), maar gewoon om de kant van Mantel eens te horen. Ik heb ze een linkje gestuurd naar dit topic.

Wilier_Granturismo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mar 2012 14:56

Wilier_Granturismo 04 jul 2017 18:32

@ Havana,
Prima, ben benieuwd of ze hier wel willen reageren.
Het zou Mantel sieren als ze hier met een inhoudelijk statement zouden komen.

Laten we even afwachten wat er gebeurt.

Plaats reactie