Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

waarheen met kettingreiniger , na gebruik.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 05 mar 2017 16:07

Zo'n zondagmiddag's vraagje(kan er niets op internet over vinden).Ik zit toch maar te wachten wat Ajax doet.Pfffftt Slechte middag voor mijn club! :(

Eerst: ik ben nog wel iemand ... die om het milieu denkt.Kleine moeite toch. Toen ik begon te werken werd alle chemische afval van de grote drukkerij waar ik werkte, zo bij de huishoudafval gestort.reed ik naar Leeuwarden en hup zo de verbrandingsoven(bij het huisvuil) in.Geen wonder dat ze daar allemaal last hadden van veel te hoge dioxine waarden. Tegenwoordig liggen de politie en mileudiensten ...met hun hoofd in de afvalcontainers van bedrijven en de boete's zijn giga. Gelukkig maar.(die controles)Maar dit even terzijde.

Kortom al mijn vloeibare afval produkten als wasbenzine,en weet ik wat verder wat..gaan naar de milieustraat.

Vraag is nu:
ik verzamelde al een tijd mijn biologisch afbreekbare kettingreiniger van Bionet(dan leegde ik het bakje met smerige kettingreiniger ....als ik de ketting weer schoon had" gedraaid" .....zeg maar).
Maar ik vraag me nu af wat jullie met de biologisch afbreekbare kettingreiniger doen?

Waarheen dat spul:
a Gewoon dumpen in de gootsteen of in de wc.Of in een rioolput in de straat
b of verzamelen jullie dat in een plastic kan/can ofzo en dan naar de milieustaat?

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 05 mar 2017 16:22

Optie c. Filteren met een trechter met fijn-filter en hergebruiken ;)
t.a.f.k.a.e.h.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 mar 2017 19:27

Ik flikker mijn gebruikte diesel gewoon in mijn kachel of anders in mijn tuin. Maar goed, ik stem dan ook niet op Groen Links.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 05 mar 2017 19:30

als je 't flesje maar lang genoeg open laat staan verdampt het volgens mij zelf :)

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 05 mar 2017 19:38

Ik pak al vaak de fiets ipv gebruik auto. Dus beetje compensatie mag, toch?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 05 mar 2017 20:24

codex schreef: a Gewoon dumpen in de gootsteen of in de wc.Of in een rioolput in de straat
b of verzamelen jullie dat in een plastic kan/can ofzo en dan naar de milieustaat?
Gootsteen leidt naar de rioolwaterzuivering. Toilet ook. De rioolput en het putje bij de regenpijp niet. Dat is regenwater en gaat naar het opppervlaktewater.

Dus rioolput niet. Je mag/moet je laten leiden door wat er op de verpakking staat.

Ik verzamel troep in een lege wijnfles. Die breng ik dan éen keer per jaar naar de milieustraat. Daar weten ze er wel raad mee. Je betaalt er ook afvalstoffenheffing voor.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 05 mar 2017 21:07

Is, net als veel autoshampoo, een boel van dat fietspoetsspul niet biologisch afbreekbaar?
(lampolie en diesel natuurlijk niet...)

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 05 mar 2017 21:23

bionet cyclon is gewoon biologisch afbreekbaar, geen minerale basis: in de straatkolk.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 mar 2017 00:51

Nee_Nee schreef:
codex schreef: a Gewoon dumpen in de gootsteen of in de wc.Of in een rioolput in de straat
b of verzamelen jullie dat in een plastic kan/can ofzo en dan naar de milieustaat?
Gootsteen leidt naar de rioolwaterzuivering. Toilet ook. De rioolput en het putje bij de regenpijp niet. Dat is regenwater en gaat naar het opppervlaktewater.

Dus rioolput niet. Je mag/moet je laten leiden door wat er op de verpakking staat.

Ik verzamel troep in een lege wijnfles. Die breng ik dan éen keer per jaar naar de milieustraat. Daar weten ze er wel raad mee. Je betaalt er ook afvalstoffenheffing voor.
Bij een nieuwbouwwoning wel, bij mij komt het gewoon in het riool uit.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 mar 2017 00:55

klimmer schreef:bionet cyclon is gewoon biologisch afbreekbaar, geen minerale basis: in de straatkolk.
Maar is het spul dat je op je ketting smeert ook biologisch afbreekbaar?

En mag je alles wat biologisch afbreekbaar is zomaar dumpen?

Ik denk niet het veel kwaad kan om het gewoon weg te spoelen hoor. Het is in ieder geval goed om je afvoerleidingen een keer goed te ontvetten ;) .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 06 mar 2017 01:02

Ernie C. schreef:
klimmer schreef:bionet cyclon is gewoon biologisch afbreekbaar, geen minerale basis: in de straatkolk.
Maar is het spul dat je op je ketting smeert ook biologisch afbreekbaar?
Ja, in mijn geval wel: Pedro's Icewax. Wat op de nieuwe ketting zit -van welk merk ook-, denk ik niet.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 06 mar 2017 01:12

Mmmh, ik poep ook gewoon op de wc, beter in een wijnfles en naar de milieustraat ermee, weet niet zeker of het wel biologisch afbreekbaar is.

Sorry.
Afbeelding

Plaats reactie