Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Fietsgereedschap advies nodig!

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 01 feb 2017 14:35

Ik heb helaas fietsmaten die niet eens weten of ze een 10 of 11speed rijden. Laat staan dat ze weten welk type groep ze hebben, welke remhoeven etc.... Over BB maar helemaal te zwijgen

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 01 feb 2017 14:56

Ik heb er laatst 1 geholpen bij een lek bandje, die kreeg z'n achterwiel er al niet uit, laat staan gecompliceerde handelingen als buitenband afnemen....
Stond maar een beetje glazig te kijken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

CanyonFrog
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jan 2017 10:06

CanyonFrog 06 feb 2017 19:56

OpFietse1985 moet denk ik eerst maar zelf aangeven wat hij precies van plan is voordat we met nog meer goedbedoeld advies komen. Anders blijven we van links naar rechts speculeren....

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 07 feb 2017 08:56

Bospaadje schreef:Ik heb helaas fietsmaten die niet eens weten of ze een 10 of 11speed rijden. Laat staan dat ze weten welk type groep ze hebben, welke remhoeven etc.... Over BB maar helemaal te zwijgen
Dat kan ik me voorstellen, maar het gaat mij erom dat jíj weet met welk spul je fietsmaten rondrijden ;).

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 07 feb 2017 11:26

monsieurpinot schreef:
Bospaadje schreef:Ik heb helaas fietsmaten die niet eens weten of ze een 10 of 11speed rijden. Laat staan dat ze weten welk type groep ze hebben, welke remhoeven etc.... Over BB maar helemaal te zwijgen
Dat kan ik me voorstellen, maar het gaat mij erom dat jíj weet met welk spul je fietsmaten rondrijden ;).
Ach, als ze er zelf 0 interesse in hebben, heb ik dat ook niet en verwijs ik ze door naar de fietsenmaker.
Als ze zelf willen meedenken, hoe beperkt de kennis ook is, ben ik de eerste die ze wilt helpen. Ook een tweede keer wil ik helpen, mits de eerste keer niet beperkt is gebleven tot kijken wat ik doe. Uiteindelijk zal iedereen zo zijn begonnen, maar mensen die alleen uit financiele noodzaak hun fiets afgeven en dan verwachten dat ik ze help, dat zit er niet meer in hoor. Of ze moeten 50e/uur willen aftikken :-)

Gebruikersavatar
Gibo
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2017 15:26

Gebruikersavatar Gibo 09 aug 2017 16:07

Ik denk niet dat je dat veel gereedschap nodig hebt. Ik zet alle gereedschappen die ik het meest gebruik in een kleine L-Boxx (http://www.sortimo.nl/producten/koffers ... n/ls-boxx/). Zo kan ik ze ook gemakkelijk vervoeren.

Benergy
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 16 aug 2015 17:12

Benergy 09 aug 2017 17:20

Wij van L-Boxx adviseren een L-Boxx ??
of gewoon mosterd na de maaltijd, topic was van februari?

Plaats reactie