Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Goed onderhoud racefiets Limburg

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 22 dec 2016 15:28

Fast Cycles in Venlo-Blerick. Heb ik zelfs heel goede ervaringen mee. Word er altijd heel goed geholpen.
Ghost Nivolet 6LC

jackflash
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:37

jackflash 23 dec 2016 13:06

Bedankt allen, hier kan ik mee vooruit.

robzie
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 okt 2005 22:04

robzie 26 dec 2016 12:11

Ga eens naar Roger Smeets in Beek, heeft in een vorig leven nog bij Jos Feron gewerkt.
Of hij koopt de onderdelen voor je, of je koopt ze zelf, maar hij weet absoluut wat ie doet.
Werkt vanuit een keurige werkplaats in zijn garage: www.cycleandride.nl

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 26 dec 2016 12:30

Roger Smeets aanpak beantwoord aan een aantal hier gestelde vragen: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=81531

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 dec 2016 12:02

Maar heeft verder niet veel met "race only" van doen...
Welkom bij Cycle and ride
Ik ben gediplomeerd fietsmonteur en heb jarenlang gewerkt bij enkele bekende fietsenwinkels in de buurt van Beek Lb
U kunt bij mij terecht met elk type fiets zoals - stadsfietsen - hybrides - E-bikes - kinderfietsen - racefietsen - mountainbikes
On topic: Beurskens is inderdaad goed. Is die afstand geen probleem dan is Hendikx in Buggenum ook prima. Ik vraag me wel af of je met één van de bovengenoemde suggesties meer dan een tientje gaat besparen. Werkplaatstarieven verschillen niet veel en voor onderdelen wordt overal ongeveer hetzelfde gevraagd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
paul1
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 mei 2010 20:50

Gebruikersavatar paul1 29 dec 2016 21:03

havana schreef:100€ is globaal 2 uur werk, lijkt me niet onredelijk voor de genoemde werkzaamheden.

Als je t goedkoper wil: zelf doen.

2 uren werk voor grote winterbeurt ? Nieuw wereldrecord !!!

jackflash
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:37

jackflash 03 feb 2017 18:57

robzie schreef:Ga eens naar Roger Smeets in Beek, heeft in een vorig leven nog bij Jos Feron gewerkt.
Of hij koopt de onderdelen voor je, of je koopt ze zelf, maar hij weet absoluut wat ie doet.
Werkt vanuit een keurige werkplaats in zijn garage: http://www.cycleandride.nl

Dit is m geworden: Roger Smeets in Beek. Ik ben positief verrast! De man is een perfectionist, precies zoals ik dat graag zie bij een mechaniker. Alles uit elkaar gehaald, gesmeerd, naven onderhoud, etc. Zelfs wat filmpjes op zijn telefoon gemaakt om mij achteraf te laten zien hoe iets in elkaar zat. En bijkomend voordeel: het maakt hem niet uit als je de onderdelen (cassette, ketting etc) zelf koopt en hem dit laat monteren. Achteraf ook tijd genomen om me alles uit te leggen wat er is gebeurd, super tevreden! Ik ga zeker terug. En dat voor 90 euro (onderdelen zelf gekocht). Aanrader!

robzie
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 okt 2005 22:04

robzie 03 feb 2017 19:00

jackflash schreef:
robzie schreef:Ga eens naar Roger Smeets in Beek, heeft in een vorig leven nog bij Jos Feron gewerkt.
Of hij koopt de onderdelen voor je, of je koopt ze zelf, maar hij weet absoluut wat ie doet.
Werkt vanuit een keurige werkplaats in zijn garage: http://www.cycleandride.nl

Dit is m geworden: Roger Smeets in Beek. Ik ben positief verrast! De man is een perfectionist, precies zoals ik dat graag zie bij een mechaniker. Alles uit elkaar gehaald, gesmeerd, naven onderhoud, etc. Zelfs wat filmpjes op zijn telefoon gemaakt om mij achteraf te laten zien hoe iets in elkaar zat. En bijkomend voordeel: het maakt hem niet uit als je de onderdelen (cassette, ketting etc) zelf koopt en hem dit laat monteren. Achteraf ook tijd genomen om me alles uit te leggen wat er is gebeurd, super tevreden! Ik ga zeker terug. En dat voor 90 euro (onderdelen zelf gekocht). Aanrader!
Ik zei het toch -;) Roger is in orde!!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 feb 2017 19:53

paul1 schreef:
havana schreef:100€ is globaal 2 uur werk, lijkt me niet onredelijk voor de genoemde werkzaamheden.

Als je t goedkoper wil: zelf doen.

2 uren werk voor grote winterbeurt ? Nieuw wereldrecord !!!
Inclusief volledige service van de naven vind ik 2 uur niet te veel.

Bedenk goed dat je bij zo'n beurt ook vaak al een half uur aan het poetsen bent. Zou eigenlijk niet moeten maar is vaak wel zo.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 03 feb 2017 20:34

Als echt alles uit elkaar en gereinigd/gesmeerd wordt (incl. remmen en derailleurs) is 2 uur helemaal niet veel.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie