Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Di2

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 okt 2018 11:58

EW-WU111

Die app is alleen voor iOS, en dan alleen voor de iPad. Overigens volledig terecht :D

[disclaimer: het kan best zijn dat deze info verouderd is, ik weet niks van Android]

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 11 okt 2018 12:07

Gunther90 schreef: 11 okt 2018 11:55
Dat de lader de standaard "hub" was, was me onbekend.
Kan je me linken naar die ANT+ / BT module? En is dit ook compatibel met Android?
Shimano D-Fly E-tube Di2 EW-WU111

Je hebt dan wel de Shimano BT-DN110 DI2 batterij nodig

Moet ook met Android werken idd. Zie http://e-tubeproject.shimano.com/about/

En de download link voor E-Tube software op verschillende platforms: http://e-tubeproject.shimano.com/application/?lang=en
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

canth
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 aug 2005 20:25

canth 11 okt 2018 12:17

Ik krijg binnenkort een nieuw racefiets met Ultegra DI2 (Rose GF4 Disc). Nu wil ik ook graag BT en ANT+ toevoegen. Ik zag dat er in de MTB DI2 groep een gecombineerde junction box/display en BT module is.
Kan ik de EW-90A van mijn fiets vervangen door de SC-MT800? Dat scheelt weer een kastje wegwerken. Bovendien heb ik als fietscomputer een garmin fenix 5 en die heeft geen DI2 integratie.

Edit: nog even verder gezocht op het wereldwijde web en dit lijkt inderdaad te kunnen. Ik ga kijken of ik voordelig zo'n schermpje kan aanschaffen

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 11 okt 2018 16:32

De groep zelf is helemaal niet buggy. De ANT/BT dongle soms wel maar dan enkel in het begin wanneer de firmwares niet in orde zijn.

Beste is om enkel de ANT/BT module draadloos de firmware update te doen en de rest gewoon met een PC met kabel.

Software werkt gewoon op Android maar wel lekkerder op een tablet dan op de gsm.
Afbeelding

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 11 okt 2018 18:47

Ik verwacht dat als je de EW-90A vervangt door de SC-MT800 dat dan synchro shift niet meer werkt. Omgekeerd is dat namelijk het geval (EW-90 in combinatie met XT derailleurs = geen synchro); belachelijke beperking natuurlijk want MTB derailleurs met Ultegra rem/schakelgrepen werkt verder prima.

Als je voor de MT800 gaat, ik heb er nog eentje nieuw de in doos liggen ;)

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 11 okt 2018 20:11

havana schreef: 11 okt 2018 11:32 Sowieso kun je met de consumentenversie van de eTube-software maar heel weinig zo lang je de standaard lader gebruikt als interface. Wil je er echt iets mee kunnen heb je een andere interface nodig.
Als je je knoppen kan toewijzen, de boel kan updaten en je sychro-shift kan instellen lijkt me dat voor veel mensen toch al voldoende.
Ik heb nog maar pas di2 dus ik moet nog bekijken hoe ik alles ga gebruiken. Ik zou de EW-WU111 enkel installeren om mijn garmin te kunnen bedienen, maar als ik het schakelen boven op de remgreep handig blijk te vinden hoef ik geen EW-WU111.

Gebruikersavatar
PsychoBartje
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 nov 2013 17:15

Gebruikersavatar PsychoBartje 14 okt 2018 19:44

https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... nitDi2spec

Werkt prima met mijn Ultegra 8050 groep samen in combinatie met de anrdoid Etube app.

En met mijn Garmin Edge 1030. In dit scherm heb ik alles wat ik wil zien in 1 beeld:

https://apps.garmin.com/nl-NL/apps/d4e2 ... cbca037ab0

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 okt 2018 07:48

@ Zorro

Ik wist wel dat er een Android app was, maar kun je daarmee ook storingen uitlezen? Want dat kon voor kort alleen met de iPad (niet iPhone) app.

robzie
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 okt 2005 22:04

robzie 15 okt 2018 17:53

Sinds gisteren is mijn (zo goed als nieuwe = juni jl) Di2 batterij helemaal leeg, als ik 'm aan de laadkabel hang, gebeurt er helemaal niets. Hebben jullie enig idee, dat als de interne accu 100% leeg is, dat het dan meerdere uren of zo duurt alvorens ie ook maar weer een beetje opgeladen is, of zou wellicht de accu kapot zijn.
Ik heb al van een fietsmaat een andere laadkabel geleend, maar ook die geeft geen teken van leven.
Ook de lampjes op de laadkabel (hoe heet dat ding dat tussen de kabel in zit?) geeft geen teken van leven, geen van beide lampjes brandt.
Zou leuk zijn als je me op weg zou kunnen helpen.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 15 okt 2018 18:20

havana schreef: 15 okt 2018 07:48 @ Zorro

Ik wist wel dat er een Android app was, maar kun je daarmee ook storingen uitlezen? Want dat kon voor kort alleen met de iPad (niet iPhone) app.
Storingen uitlezen kan op Android ook alleen op een Tablet en niet op een Smartphone:
https://play.google.com/store/apps/deta ... blet&hl=en


Notice something unusual?
Run Error check.
If you notice an abnormality, immediately perform a diagnosis using the app. The unit at issue is identified, allowing you to quickly and easily seek repairs.
*This function is not available in the smartphone edition of the app.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

DJDennis
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jun 2015 05:45

DJDennis 16 okt 2018 16:12

robzie schreef: 15 okt 2018 17:53 Sinds gisteren is mijn (zo goed als nieuwe = juni jl) Di2 batterij helemaal leeg, als ik 'm aan de laadkabel hang, gebeurt er helemaal niets. Hebben jullie enig idee, dat als de interne accu 100% leeg is, dat het dan meerdere uren of zo duurt alvorens ie ook maar weer een beetje opgeladen is, of zou wellicht de accu kapot zijn.
Ik heb al van een fietsmaat een andere laadkabel geleend, maar ook die geeft geen teken van leven.
Ook de lampjes op de laadkabel (hoe heet dat ding dat tussen de kabel in zit?) geeft geen teken van leven, geen van beide lampjes brandt.
Zou leuk zijn als je me op weg zou kunnen helpen.
Bij opladen brandt er geen lampje. Is normaal. Hij laadt gewoon op. Je moet je pas zorgen gaan maken als er wel een lampje brandt.

Je kan je batterij niveau tonen door een schakelknop / hendel langer in te drukken. Dan zie je op de verdeelunit een signaal. Zie gebruiksaanwijzing voor de uitleg van de signalen....

robzie
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 okt 2005 22:04

robzie 16 okt 2018 17:43

DJDennis schreef: 16 okt 2018 16:12
robzie schreef: 15 okt 2018 17:53 Sinds gisteren is mijn (zo goed als nieuwe = juni jl) Di2 batterij helemaal leeg, als ik 'm aan de laadkabel hang, gebeurt er helemaal niets. Hebben jullie enig idee, dat als de interne accu 100% leeg is, dat het dan meerdere uren of zo duurt alvorens ie ook maar weer een beetje opgeladen is, of zou wellicht de accu kapot zijn.
Ik heb al van een fietsmaat een andere laadkabel geleend, maar ook die geeft geen teken van leven.
Ook de lampjes op de laadkabel (hoe heet dat ding dat tussen de kabel in zit?) geeft geen teken van leven, geen van beide lampjes brandt.
Zou leuk zijn als je me op weg zou kunnen helpen.
Bij opladen brandt er geen lampje. Is normaal. Hij laadt gewoon op. Je moet je pas zorgen gaan maken als er wel een lampje brandt.

Je kan je batterij niveau tonen door een schakelknop / hendel langer in te drukken. Dan zie je op de verdeelunit een signaal. Zie gebruiksaanwijzing voor de uitleg van de signalen....
Bedank voor jullie goedbedoelde tip, maar er brandt niets, terwijl volgens mij dit weldegelijk wel het geval moet zijn (althans op de laadunit-kabel dan), maar de di2 heeft een hele nacht aan de laadkabel gehangen en laadt helaas nog steeds niet. Ik heb de fiets vandaag naar een Shimano-service center hier in de buurt gebracht en hopelijk vinden die het euvel snel. Ben eens benieuwd wat er aan de hand is.

Plaats reactie