Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Di2

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 21 aug 2017 12:25

Mijn eerste en meest logische idee is batterij kapot.
het getik is waarschijnlijk omdat de batterij geen kracht meer kan geven

el grande
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 sep 2011 15:37

el grande 22 aug 2017 09:49

Bedankt voor je reactie! Gisterenavond even een batterij geleend en inderdaad direct deed eea het weer.
Maar even een nieuwe batterij besteld dus.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 aug 2017 09:51

Vergeet niet de firmware te updaten zodra je de nieuwe batterij hebt geïnstalleerd.

el grande
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 sep 2011 15:37

el grande 22 aug 2017 10:33

Is dat van belang? Ook nog om een andere reden dan de Synchro-Shift?

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 09 sep 2017 20:46

hoelang heb je eigenlijk garantie op de batterij?
Ik heb een vermoeden dat mijn batterij overleden is.Lader geeft vol aan maar via E-TUBE pc of geeft hij leeg aan.laatste tijd was de batterij al erg snel leeg
Specialized Diverge Axs

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 28 okt 2017 17:01

Iemand het volgende wel eens meegemaakt met een 6800 Di2 groep?

Ik fietste vanochtend een rustig rondje bij Tilburg lang het kanaal met vermoedelijk de volgende verhouding 50 x 19 (reed net iets meer dan 28km/h met een cadans van 85 volgens mijn Garmin, Ineens blokkeert mijn achterwiel. Ik weet schuivend overeind te blijven en kijk vervolgens eens naar mijn fiets. Derailleur staat helemaal naar binnen en de ketting is achter de cassette muurvast in het wiel komen te zitten. Geen spaken kapot maar de ketting er met geen mogelijkheid uit te krijgen.

Ik heb het vermoeden dat de achterderailleur even zijn eigen leven is gaan leiden want ik heb op dat moment geen van de schakelaars bediend om de boel te verstellen. Een andere mogelijkheid is dat er een rotte microswitch in het circuit zit. De boel is inmiddels weer hersteld, en de stelschroef om het maximum in te stellen is ook bijgesteld, dus mocht het nog eens gebeuren dan zal de ketting er denk ik niet achter geraken. Ook de firmware van de componenten is geupdated.

Maar e.e.a. geeft toch niet zo'n fijn gevoel als je de echte oorzaak niet weet...
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

Kryghyzh0
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 jan 2017 15:04

Kryghyzh0 31 okt 2017 12:50

Klinkt alsof er iets tegen je derailleur aan is gekomen. Als je di2 in crash mode schiet schakelt de achter derailleur naar het kleinste verzet achter.

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 31 okt 2017 13:00

Dat was mijn vermoeden ook. Alleen door een onjuiste instelling van de min/max schroef lag wel de ketting (muurvast) achter de casssette. Mooie was toen ik bij de LFM de crash recovery noemde, bij de Di2 expert notabene, dat hij zei dat zoiets er helemaal niet op zat. De LFM heeft overigens de boel weer in orde gebracht dus ik weet niet of hij, zoals ik in een youtube filmpje zag, de knop op onder de control box heeft ingedrukt om weer uit de crash recovery mode te komen. Ik zal dat nog eens navragen.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

Kryghyzh0
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 jan 2017 15:04

Kryghyzh0 31 okt 2017 14:53

Was dat ook de LFM die het in eerste instantie afgesteld had? Dan zou ik het nl. nog eens nakijken omdat (zoals je zelf ook al zegt) die stelschroefjes in eerste instantie al niet goed zaten.

Ik weet overigens vrij zeker dat wanneer je zelf eens door de dealer manual van Shimano bladert je in meer weet mbt tot DI2 dan 99% van de fietsenmakers.

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 01 nov 2017 08:41

Ja klopt de fiets was zo gekocht bij de LFM, is een Sensa en die worden volgens mij af fabriek geleverd. Dus wellicht dat de LFM verder niets aan de afstelling gewijzigd heeft. Bedankt voor de tip, ik zal het het dealer manual eens op na slaan om zelf ook nog eens naar de max instelling te kijken.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

F348
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2017 23:03

F348 06 nov 2017 22:41

Net ook een fiets met Di2 aangeschaft en deze week komt de interface voor de PC binnen (SM-PCE1)
Ik heb de nieuwste groep (1 jaar oud) 6850 met de SM-EW90-A / B
Met de PC interface hoop ik te kunnen updaten en de diverse shift modes te activeren/instellen. Op dit moment kan ik nog geen verschillende shiftmodes selecteren op de SM-EW90 en dat komt zover ik begrijp door " niet de laatste update". (denk ik)

Dan zit ik ook te kijken naar de " oudere" setjes Di2 voor mijn reserve fiets.. als ik een oud setje met externe accu koop kan ik die softwarematig ook updaten en alle shift modes geven? Ik kan natuurlijk de SM-EW90 even overzetten indien nodig... maar wat ik nergens echt terug vind is waar de " intelligentie" zit? (in welk component?)
Weet iemand dat.. de batterij lijkt me?


Wat betreft de crash mode discussie hiervoor, welke sensor(s) zorgt voor het activeren vd crash mode?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8544
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 07 nov 2017 12:08

F348 schreef: 06 nov 2017 22:41 Net ook een fiets met Di2 aangeschaft en deze week komt de interface voor de PC binnen (SM-PCE1)
Ik heb de nieuwste groep (1 jaar oud) 6850 met de SM-EW90-A / B
Met de PC interface hoop ik te kunnen updaten en de diverse shift modes te activeren/instellen. Op dit moment kan ik nog geen verschillende shiftmodes selecteren op de SM-EW90 en dat komt zover ik begrijp door " niet de laatste update". (denk ik)

Dan zit ik ook te kijken naar de " oudere" setjes Di2 voor mijn reserve fiets.. als ik een oud setje met externe accu koop kan ik die softwarematig ook updaten en alle shift modes geven? Ik kan natuurlijk de SM-EW90 even overzetten indien nodig... maar wat ik nergens echt terug vind is waar de " intelligentie" zit? (in welk component?)
Weet iemand dat.. de batterij lijkt me?


Wat betreft de crash mode discussie hiervoor, welke sensor(s) zorgt voor het activeren vd crash mode?
Nieuwste groep is de R8000😉
Verder begrijp ik je post niet helemaal.
Het enige wat je kan toevoegen is een D fly klim en sprintschifters.
Via het e tube project kan je updaten en instellen.
Voor synchroschift etc heb je de nieuwste batterij nodig.
Voor storingen te vinden heb je weer een ander kastje nodig zie e tube verhaal.
Ga anders naar een Shimano dealer deze kan je precies vertellen waar je wat voor nodig hebt en mogelijk is.
Zie dat je ook storingsdiagnose hebt😄was even verward met de laadkabel icm e tube.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie