Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Di2

borrelli
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:02

borrelli 14 jun 2017 09:53

Ik heb sinds een half jaar gedoe met mijn batterij -Ultegra 6870, interne bekabeling, batterij extern.
Na opbouw van de fiets kon de accu maanden mee. Maar de afgelopen tijd als ik de fiets wil pakken is de accu steeds vaker leeg. Ik lees over verbeterde battery mount en vochtproblemen? Die route wil ik best proberen, gezien de nieuwste mount dan ook ss mogelijk maakt. Ik wil wel even uitsluiten dat het niet iets anders is. De accu is misschien ook niet meer zo goed inmiddels, na vaker leeg gestaan te hebben.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5064
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 07 jul 2017 23:11

Weet iemand of ik de 5 poort junction nodig heb voor de sprint shifting? Of lukt dat ook met 3 poort? 5 poort kost maar 10 euro meer...die sowieso maar kiezen, of heeft dat nadelen?

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 07 jul 2017 23:25

Sprint buttons sluit je aan op je shifters en niet op je Junction. 3 Poort is genoeg.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

hein69
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 feb 2017 12:30

hein69 10 jul 2017 17:00

Hey forum leden
Ik heb momenteel nog steeds problemen met het fucking kloterige systeem van di2 ultegra. De junction box ,de batterij en de oplader van het systeem allemaal al vernieuwd.
Nu na 250 km fietsen kan ik terug niet meer schakelen. Het groene en zowel het rode lichtje van de junction box geven niks meer aan.Ik kan zowel vooral als achteraan niet meer schakelen.Wanneer ik de lader terug aansluit is het na 10 minuten al opgeladen en werkt alles terug normaal.
De fiets hadelaar vind dan ook maar nergens geen foutmelding.
Als hij volledig is opgeladen en je fietst een volledige week niet dan is de batterij nog volledig ok na een week ,zelfs na 2 weken.
Zijn er nog met deze problemen en wat was bij jullie de oorzaak.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 jul 2017 17:27

Trail and error.

Plug de VD eens uit en probeer op die manier te fietsen. Probleem weg? Dan ligt het daaraan.

Zo ook de AD proberen en beide shifters.

hein69
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 feb 2017 12:30

hein69 10 jul 2017 20:51

Ik ga hem deze week nog eens binnen doen bij de fm en als hij niets vind dan gooi ik die ganse handel van di2 eraf en een gewone mechanise groep erop. Want ben het eigelijk kotsbeu met diene brol.Mijn geduld is meer dan op.

Rob71
Forum-lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 16 feb 2017 11:06

Rob71 10 jul 2017 22:53

Misschien beter eens een ander FM proberen? Of ben je er zeker van dat deze alle ins en outs van DI2 weet?

Gr Rob

hein69
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 feb 2017 12:30

hein69 11 jul 2017 07:35

@Rob ik heb er soms ook mijn twijfels over.daarom al eens veranderd maar geen beter resultaat hoor.Het rare van de zaak is dat hij volledig niet meer kan schakelen na ongeveer 250 a 300 km hij doet dan gewoon niks meer en terug volledig opgeladen in nog geen 10 minuten.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 jul 2017 08:52

Het kan ook aan de afstelling liggen. Als je de limiet van de AD bijvoorbeeld te strak afstelt, dan duwt de derailleur tegen het schroefje waardoor de batterij leegloopt.

hein69
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 feb 2017 12:30

hein69 11 jul 2017 15:28

@ havanna bedankt ik ga daar eens naar kijken of het misschien dat zou zijn.
Eens checken via YouTube of daar duidelijke beelden eventueel van zijn, kwestie van het juist te doen

hein69
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 feb 2017 12:30

hein69 11 jul 2017 21:50

Zonet contact gehad met shimano België.
Daar vertelden ze dat het toch zou moeten in de bekabeling zitten aangezien het schakelsysteem volledig uitvalt sluiten ze de shifters, vd en ad meteen uit. Anders zou het slechts het onderdeel zijn dat problemen veroorzaakt die zou uitvallen. Wordt vervolgd...........

el grande
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 sep 2011 15:37

el grande 21 aug 2017 08:49

Gisteren halverwege mn rit weigerde spontaan mn di2. Als ik op het knopje op de junctionbox drukte gebeurde er niets, ook als ik de batterij wilde checken ging er geen lampje aan op de junctionbox.

Eenmaal thuis toch maar besloten de oplader eraan te hangen, in eerste instantie leek hij op te laden. Maar op het moment dat het lampje van de lader uit ging sprong deze ook direct weer aan. Voor de zekerheid de lader opnieuw aangesloten maar vanaf dat moment begon het lampje te knipperen en ook op de junctionbox begon het groene lampje te knipperen. Er was tevens ook een tikkend geluid te horen, lijkt uit de voor derailleur te komen?

Zonder lader aangesloten doet de di2 helemaal niets, geen enkel teken van leven.

Iemand een idee, of soort gelijk mee gemaakt?

Plaats reactie