Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Di2

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 08 dec 2020 11:59

Inderdaad, ik bedoelde uiteraard te zeggen dat je niet alleen met de PC instellingen kunt wijzigen.
Maar dat niet de vraag :mrgreen: :o
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 08 dec 2020 13:25

havana schreef: 08 dec 2020 11:47 Ik zou altijd de D Fly willen omdat je dan op je fietscomputer ziet in welk verzet je staat.
Handig joh, dat etap :mrgreen:
Afbeelding

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 09 dec 2020 10:33

Ik heb Dfly eens geprobeerd van een vriend omdat het me wel handig leek op met de bovenste knopjes je Garmin te kunnen bedienen. Het vinden van mijn di2 systeem bleek al een hele opdracht, met verschillende gsm's geprobeerd alvorens het 1x lukte. Uiteindelijk crashte de app ook waardoor heel mijn di2 niets meer deed.
Shimano hardware top, Shimano software ... not so :)

https://bettershifting.com/how-to-recov ... re-update/

Salteh
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 jun 2014 23:44
Contact

Salteh 09 dec 2020 10:50

Ja... en in E-Tube 4.0.2 (voor Windows) zit een bug waardoor je fiets niet meer reageert na elke eerste verbinding/disconnect. Het heeft twee maanden geduurd voordat Shimano met een fix kwam in E-Tube 4.0.3 (7 december).

Ik ben Di2 fan, maar de software moet echt beter ;-). Tutorials(video's) voor de thuisgebruiker zoals SRAM bijvoorbeeld doet zou ook fijn zijn.

Mark1979
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mei 2021 21:07

Mark1979 18 mei 2021 21:18

Goedenavond,

Ik hoop dat ik het goed doe door geen nieuwe post te starten.

Ik heb een racefiets met ultegra di2 met een junction box onder me stuur. Nu heeft de di2 sinds aankoop altijd op 3 knipperende led lampjes gestaan. Echter merk ik van de modus S2 nu niks meer. Als ik nu opschakel dan kan ik door schakelen tot me lichtste tandwiel zonder dat de voorderailleur naar het binnenland schakelt en achter 2 tanden afschakelt. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen


Tevens heb ik een dfly erin laten zetten en deze met de garmin 1030+ plus verbonden. Nu krijg ik tijdens het rijden steeds een piepje en het woord "schakelmodus S2" in het scherm van de garmin. Op de momenten dat hij deze melding geeft dan lijkt het wel of de garmin geen verbinding met de dfly heeft omdat dan het batterij nivo van de di2 en andere gegevens die de di2 doorgeeft tijdelijk wegvallen, de dfly zit trouwens in me zitbuis onder de ingebouwde accu.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Southspeed
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2015 11:10
Locatie: Leiderdorp

Southspeed 19 mei 2021 11:11

Mark1979 schreef: 18 mei 2021 21:18 Goedenavond,

Ik hoop dat ik het goed doe door geen nieuwe post te starten.

Ik heb een racefiets met ultegra di2 met een junction box onder me stuur. Nu heeft de di2 sinds aankoop altijd op 3 knipperende led lampjes gestaan. Echter merk ik van de modus S2 nu niks meer. Als ik nu opschakel dan kan ik door schakelen tot me lichtste tandwiel zonder dat de voorderailleur naar het binnenland schakelt en achter 2 tanden afschakelt. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen


Tevens heb ik een dfly erin laten zetten en deze met de garmin 1030+ plus verbonden. Nu krijg ik tijdens het rijden steeds een piepje en het woord "schakelmodus S2" in het scherm van de garmin. Op de momenten dat hij deze melding geeft dan lijkt het wel of de garmin geen verbinding met de dfly heeft omdat dan het batterij nivo van de di2 en andere gegevens die de di2 doorgeeft tijdelijk wegvallen, de dfly zit trouwens in me zitbuis onder de ingebouwde accu.

Alvast bedankt voor jullie hulp
Als je di2 systeem verbindt met de e-tube app of met je pc, zie je dan de voorderailleur in de lijst staan? Ik heb ook een keer gehad dat voorderailleur niet meebewoog met schakelen en toen bleek die niet verbonden te zijn. Toen zat de kabel niet goed in de derailleur.

Mark1979
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mei 2021 21:07

Mark1979 19 mei 2021 20:08

Ik kan voor wel gewoon op en afschakelen alleen werkt hij niet zoals boven beschreven qua schakel modus. Mijn excuses dat ik dat niet goed heb neergezet.

Southspeed
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2015 11:10
Locatie: Leiderdorp

Southspeed 20 mei 2021 07:58

Mark1979 schreef: 19 mei 2021 20:08 Ik kan voor wel gewoon op en afschakelen alleen werkt hij niet zoals boven beschreven qua schakel modus. Mijn excuses dat ik dat niet goed heb neergezet.
Weet je wel zeker dat je di2 in de goede modus staat? Toen ik het net had geïnstalleerd zag in de e-tube app staan dat ie op s1/s2 stond maar bleek di2 op 'manual' te staan. Moest ik alsnog via de junction (ik heb een bar-end junction) het systeem naar s1/s2 zetten.

Tot zover ook mijn beperkte di2 kennis ;) . Rij er pas een maandje mee.

Mark1979
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mei 2021 21:07

Mark1979 20 mei 2021 12:04

Ja want als ik op het knopje druk van de junction box dan knippert het ledje 3x en als ik het goed heb begrepen is dat stand full synchro.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2248
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 20 mei 2021 13:46

Hoeft niet, je kunt S1 en S2 apart instellen, je kunt ze beide bv op semi zetten met elk een ander schakelpatroon. Of zo.

Kortom, aansluiten en uitlezen.

Mark1979
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mei 2021 21:07

Mark1979 20 mei 2021 19:53

Ik heb hem net aan de pc gehangen en een foto van het scherm gemaakt. Hopelijk is die hier zichtbaar.

https://ibb.co/72FF9T3

Bij mijn weten staat alles goed. Dus daarom dat ik het raar vind als de junction box 3x knippert hij bij het een na laatste kransje het voorblad niet naar binnen gooit en dan achter weer 2 kransen zwaarder schakelt.


Tevens heb ik een dfly erin laten zetten en deze met de garmin 1030+ plus verbonden. Nu krijg ik tijdens het rijden steeds een piepje en het woord "schakelmodus S2" in het scherm van de garmin. Op de momenten dat hij deze melding geeft dan lijkt het wel of de garmin geen verbinding met de dfly heeft omdat dan het batterij nivo van de di2 en andere gegevens die de di2 doorgeeft tijdelijk wegvallen, de dfly zit trouwens in me zitbuis onder de ingebouwde accu.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen want wordt wel gek van dat constante gepiep op de garmin en het niet schakelen zoals de modus hoort te zijn

Wederom bedankt 😀

Salteh
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 jun 2014 23:44
Contact

Salteh 20 mei 2021 20:39

Linksboven in je afbeelding is te zien dat S1 en S2 allebei op semi-synchro staan ;-). Als je daarop klikt kan je S2 weer op full-synchro instellen.

Wat betreft het gepiep... heb je dat ook als je je garmin dichter bij je d-fly/EW-WU111 plaatst? Als dat het gepiept verhelpt dan zou ik de D-fly dichterbij plaatsen.. in je stuur b.v.

(Volgens Shimano moet je 'm buiten het frame installeren, maar in de meeste gevallen werkt het wel in het frame/stuur... afhankelijk van het frame natuurlijk)

Plaats reactie