Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Di2

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 28 aug 2020 22:58

daniel1975 schreef: 23 aug 2020 18:33 Heb je een linkje van een Dura Ace kit dan voor minder dan wat ik heb berekend? Ik kan het namelijk echt niet vinden. En ik heb aardig wat shops afgestruind.
dat wat jij berekend is vreemd want als ik die bedragen van Mantel optel kom ik op €1755 uit. Wanneer je daar de €125 vanaf haalt voor de kabels zit je volgens mij op de prijs van de upgrade kits.
Met de €1337 mis je dus denk ik €428 die ik dan weer niet begrijp ;)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 aug 2020 23:28

Er zit een optelfout in :o :? :oops:
Less is bore

manassevandevelde
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2014 22:39

manassevandevelde 04 dec 2020 07:52

Lcsmet schreef: 21 aug 2020 21:07
manassevandevelde schreef: 21 aug 2020 20:24 .........;; Het lijkt mij haast dat de accu defect is, maar om even zeker te weten dat ik deze accu onnodig bestel, ..............
Koppel eens je achter- en voorderailleur af en pas dan je accu opladen.
Dan controleren of je accu nog leegloopt.
Je kan hetzelfde doen met je shifters.

Als je accu niet leeg is dan je onderdelen één voor één terug aankoppelen en opvolgen.

Succes.
Inmiddels rijd ik alweer 2 maandjes probleemloos rond. Van alles 1 voor 1 losgekoppeld en er zo achter gekomen dat het di2 kabeltje tussen de batterij en de Bluetooth unit niet lekker was, dus steeds weer wel en dan weer geen contact. Kabeltje vervangen en nu geen problemen meer met de accu.

Gebruikersavatar
Drkjv
Forum-lid
Berichten: 343
Lid geworden op: 20 jul 2016 15:47

Gebruikersavatar Drkjv 06 dec 2020 21:22

Voor kerst mezelf een r8050 upgrade set cadeau gedaan. Nu komt al het tricky werk natuurlijk, mijn frame is wel di2 ready, maar ik zou alles proper willen afwerken. En heb ik volgende problemen:

1.
Afbeelding

De oude opening voor de kabel aan de voorderailleur is ong een 2,5mm groot. Bestaat hier een plugje voor? Op het internet vond ik hiervoor niet meteen een oplossing.

2.
Afbeelding
Afbeelding

De bedoeling is de di2 kabel en remkabel met heat shrink aan elkaar te houden en deze door dezelfde opening naar binnen te halen. Iemand ervaring met dit soort openingen in het frame en mogelijke plugs hiervoor? Of ervaring met 3d print oplossingen?

3. Ter hoogte van AD heb ik ook hetzelfde systeem waar vroeger kabel voor mechanische AD uitkwam. De bestaande plugs zijn te smal voor de di2 'kop' door te steken :cry:

Ik zal tevens sowieso al twee vlakke 3d prints zonder gat maken (gebaseerd op de oude kabel plugs) om de entry's van de vroegere derailleur kabels dicht te maken.
Mensen met gelijkaardige projecten uit het verleden?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 07 dec 2020 08:49

Grommets heten die dingen/plugjes om de gaatjes van de kabels af te dekken, die zijn er wel in allerlei verschillende maten.
Vaak liggen ze bij een FM in de verzamelbak en kan je er een paar overnemen.
Anders kun je met kneedbaar rubber de gaatjes afdekken, SUGRU is daar de oplossing voor!
Ik heb bij mijn frame daar ook gebruik van gemaakt, werkt perfect.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 07 dec 2020 17:29

Ik heb mijn Trek Emonda zelf omgebouwd naar di2 en heb gewoon een klein slipje geboord in de kabelstopper zodat mijn di2 kabel daar kon liggen. Dus eerst de di2 kabel door het frame, opzij leggen in dat slipje en dan je remkabel opnieuw installeren. En dan heat shrink rond beide kabels. Het houdt al ruim 2 jaar stand en ziet er heel proper uit. Die grommets voor andere frame openingen kon ik gewoon bij de FM krijgen.

edit: heb er nog een foto van gevonden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Drkjv
Forum-lid
Berichten: 343
Lid geworden op: 20 jul 2016 15:47

Gebruikersavatar Drkjv 07 dec 2020 20:54

Bedankt nochain, ik zal hetzelfde trachten te verkrijgen. Heb zelf al een 3d ontwerpje gemaakt en zal eerst dit testen voor ik ga boren :D
Heat shrink heb ik reeds besteld, ik heb bijna alles om eraan te beginnen.

Ander vraagje:

Ik twijfel of de aankoop van een EW-WU111 (dfly) de moeite is. Hiermee zou ik wel e-tube app op gsm kunnen gebruiken en alles met app instellen van knoppen enz...

Maar klopt het dat ik de knoppen ook eenmalig kan instellen door di2 aan te sluiten op de laptop zonder de dlfy?
Enige dat ik dan niet heb is controle over di2 tijdens de rit (zoals modes veranderen of batterij niveau zien). Correct?

Met het uitgespaarde geld zou ik dan de SW-R610 als klim shifter kunnen gebruiken.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 07 dec 2020 21:25

https://bike.shimano.com/nl-NL/product/ ... WU111.html
Je kan ook de di2 via de laptop programmeren dmv de software van Shimano.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Salteh
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 jun 2014 23:44
Contact

Salteh 08 dec 2020 11:46

Je kan inderdaad ook een Windows computer gebruiken i.c.m. de oplader. Je kan dan nog steeds tijdens het rijden 'modes veranderen' (full synchro > semi synchro > manual) door de knop op de 'A Junction' twee keer in te drukken.

Je kan het batterijniveau zien door een willekeurige shift knop ~0.5 sec ingedrukt te houden. Dan geeft het lampje op je junction aan wat het batterijniveau is.

SW-R610 werkt trouwens niet op een (hydraulische) schijfremshifter, velgremmen is geen probleem ;-)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 dec 2020 11:47

Ik zou altijd de D Fly willen omdat je dan op je fietscomputer ziet in welk verzet je staat.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 08 dec 2020 11:54

Drkjv schreef: 07 dec 2020 20:54
Maar klopt het dat ik de knoppen ook eenmalig kan instellen door di2 aan te sluiten op de laptop zonder de dlfy?
Enige dat ik dan niet heb is controle over di2 tijdens de rit (zoals modes veranderen of batterij niveau zien). Correct?
Met mijn Garmin kan ik ook modes veranderen.
Courir c'est mourir un peu

Salteh
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 jun 2014 23:44
Contact

Salteh 08 dec 2020 11:55

^^ maar dan heb je dus wel de D-fly nodig ;)

Plaats reactie