Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Di2

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 24 feb 2018 09:55

Dat "faulty" zegt het volgens mij al. Terug naar de winkel
Allard

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 24 feb 2018 12:38

Ik vrees het ook.

Straks nog eens proberen met de tablet maar ik vrees dat ie terug zal gaan naar Bike24
Afbeelding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 24 feb 2018 20:01

Nog eens geprobeerd met een Samsung tablet en dan ging het wel, eerst naar een oude firmware (blijkbaar) en dan de laatste update erover. Daarna werkte alles probleemloos, ook op de telefoon (Moto X play)

Beetje raar dat de eerste update niet ging met de Motorola telefoons hier thuis (Moto X, Moto G en Moto E)µ

Toch blij dat ie niet retour moet, toch altijd een gedoe.
Afbeelding

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 28 feb 2018 21:58

Vanavond ook eens een poging gewaagd om een EW-WU101 aan de gang te krijgen maar vooralsnog niet met succes. Ik heb een nieuwe batterij (laatste firmware), synchro-shift werkt bijvoorbeeld, maar ik kan op geen enkele manier een bluetooth verbinding met de EW-WU101 krijgen.
Ik heb het geprobeerd op een Android telefoon (OnePlus 5T) en een iPhone 5S maar bij de default code 000000 krijg ik telkens de melding dat het een ongeldige code is.
Ik heb de e-tube applicatie op de PC geprobeerd maar dan kan ik de firmware van de EW-WU101 niet upgraden en krijg ik de melding dat ik het via de mobiele versie moet doen. Maar daar kan ik geen verbinding mee maken. Hoe kan ik dan de firmware upgraden? De Di2 verbinding werkt overigens wel.
Ik dacht de passcode misschien te kunnen wijzigen in de e-tube app op de PC maar daar kan ik zo te zien echt niks mee totdat de firmware van de EW-WU101 geupgrade is.

Ik heb ook de e-tube app nog op een oudere iPad 3 geprobeerd (IOS 9.3.5) maar daar lijkt de app helemaal niks op te willen doen. Daar kan ik zelf niet eens het Bluetooth LE scherm krijgen laat staan dat ik m kan proberen te connecten.

Heeft er iemand nog suggesties want ik weet het ff niet meer :-(
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 28 feb 2018 23:19

Ik heb even gekeken in de Windows software. Heb je al geprobeerd om te verbinden met Windows app? En dan zou ik zoeken naar updates en firmware annuleren. Vervolgens voltooien uiteindelijk en dan vanuit menu kiezen voor Bluetooth Le verbinding o.i.d. Daar kun het vinkje aanzetten van passkey initialiseren. Daarna afsluiten en kijken of je met 000000 met Bluetooth kunt verbinden. Lukt dat?
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 01 mar 2018 08:49

Ik heb inderdaad met de E-tube applicatie (3.3.2.6) op de PC verbinding gemaakt. Dan krijg ik de volgende melding na de verbindingscontrole:

"Controle van de verbinding is op een normale wijze uitgevoerd. Alle gespecificeerde apparaten zijn herkend. De firmware van de EW-WU101 functioneerd mogelijk niet correct herstel de firmware."

Als ik dan naar de volgende pagina ga krijg ik deze melding:

"Fout bij bijwerken firmware.

Er is nieuwe firmware voor EW-WU101, maar omdat de Bluetooth LE versie niet wordt ondersteund kan deze niet worden bijgewerkt. Update de firmware via de mobiele editie."

En aangezien ik geen verbinding kan maken met een Android telefoon of iPhone omdat ik telkens de melding van onjuiste passcode krijg kan ik er dus niks mee. Want de Windows applicatie staat mij niet toe om iets te wijzigen. Ik kan dan alleen maar stop selecteren.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 01 mar 2018 18:52

scubadiver schreef: 01 mar 2018 08:49 Ik heb inderdaad met de E-tube applicatie (3.3.2.6) op de PC verbinding gemaakt. Dan krijg ik de volgende melding na de verbindingscontrole:

Lastig. Je kunt nog proberen om voordat je controle verbinding klikt in het menu te kiezen voor instellingen - > toepassingsinstellingen. En dan controleer de firmware update..... Uit te vinken. Kijken of je dan wel in menu komt. Anders zul je denk ik terug moeten naar LBS.
IMG_20180301_184750.jpg
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 02 mar 2018 09:45

Bedankt voor je hulp Tinoh. maar helaas werkt dat ook niet . Gisteren nog eens met een andere iPhone geprobeerd te verbinden maar dat wil echt niet werken dus ik kan hem echt niet updaten. Ik heb hem bij bike24 gekocht dus kan er ook niet mee naar de LBS. Wordt terugsturen dan maar :-(

Of er moet iemand in Brabant zijn die een SM-PCE1 module heeft waar ik hem eens aan kan hangen. Dan kun je de firmware schijnbaar wel laden.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 02 mar 2018 12:05

Vervelend is dat. Je kunt nog kijken of ze dat bij een shimano service center in de buurt voor je kunnen oplossen. Die hebben zeker zo'n module.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 02 mar 2018 17:07

scubadiver schreef: 02 mar 2018 09:45 Bedankt voor je hulp Tinoh. maar helaas werkt dat ook niet . Gisteren nog eens met een andere iPhone geprobeerd te verbinden maar dat wil echt niet werken dus ik kan hem echt niet updaten. Ik heb hem bij bike24 gekocht dus kan er ook niet mee naar de LBS. Wordt terugsturen dan maar :-(

Of er moet iemand in Brabant zijn die een SM-PCE1 module heeft waar ik hem eens aan kan hangen. Dan kun je de firmware schijnbaar wel laden.
Op dit moment is Rose in Bocholt precies het fenomeen wat jij beschrijft voor mijn nieuwe fiets met Shimano Di2 en interne EW-WU111 e-tube D-fly sensor aan het uitzoeken. Gisteren heb ik mijn 1 dag oude fiets alweer moeten terugbrengen, omdat mijn bluetooth verbinding met mijn Iphone 6 steeds na korte tijd werd verbroken met de D-fly unit bij het updaten. Ze hebben er een nieuwe batterij, een nieuwe e-tube D-fly sensor gekoppeld en met de sh-pce1 interface aan de laptop gehangen, aan hun eigen smartphone en aan mijn IPhone 6, ze kwamen er gisterenavond van 17-20 uur met drie man geen stap verder mee. Er zit gewoon een enorme bug in het e-tube systeem i.c.m. de nieuwe SH R8070. Zonder e-tube unit werkt de boel wel. Ik stelde voor dat ding er maar tussenuit te halen, nou dat konden ze voor zichzelf niet verkopen. Volgende week zullen ze met Shimano contact opnemen, zodra ik weet wat het euvel is zal ik mij melden.
Laatst gewijzigd door mont aigoual op 02 mar 2018 17:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 02 mar 2018 17:32

Bike24 heeft mij 2 opties gegeven:
1. Naar een LBS gaan om een reset / firmware upgrade uit te laten voeren van de EW-WU101. Hiervoor vergoeden ze maximaal 25 euro.
2. Het device kosteloos terug te sturen zodat ze bij Bike24 een reset / firmware upgrade uitvoeren.
Mijn voorkeur gaat uit naar de LBS dus ik ga er volgende week eens eentje benaderen of die het wil doen. Anders stuur ik m op. Leek mij een prima service van Bike24 overigens.
Maar ik ben heel erg benieuwd wat het probleem bij jou is mont aigoual...
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 02 mar 2018 17:45

scubadiver schreef: 02 mar 2018 17:32 Maar ik ben heel erg benieuwd wat het probleem bij jou is mont aigoual...
Ik ook.... :? Mijn vrouw waarschuwde mij nog doe het niet, kies mechanisch, toch eigenwijs geweest, dom :)

Zeker een nette regeling van Bike24...

Zou je zo'n interface nog verder nodig hebben in de toekomst? Ik zag dat deze bij Bikeinn in Girona Spanje € 125, kost. Als zo'n interface nog iets toevoegt, overweeg ik er 1 aan te schaffen.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Plaats reactie