Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Het grote frame (over)spuiten topic

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 sep 2020 11:39

rene schreef: 15 sep 2020 09:24 Hier het resultaat. ...........
Heel mooi, heb de filmpjes/foto's ook op Instagram gezien.
Waarom heb je juist voor Etoe gekozen?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5938
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 15 sep 2020 13:54

Lcsmet schreef: 15 sep 2020 11:25
rene schreef: 15 sep 2020 10:57 ........
900 Sis gellekes in de aanbieding of
27 Pirelli P zero buitenbandjes of
25 Shimano 105 cassette’s
Of de prijs van een instap carbon frame in elke mooie kleur als het maar wit of zwart is. :)
Zou ook kunnen - maar dit frame ( HMX Carbon ) had een nieuwprijs van € 3400,- normaal gesproken. Heb ik niet betaald, zelfs -nog lang niet - met de nieuwe paintjob erbij, dus ja dan valt het nog allemaal mee.

Waarom voor Etoe gekozen :

* Zijn werk wat ik gezien heb - zijn keuzes van carbon lamineren. Niet zomaar een matje erop leggen - schuren en maar hopen dat het niet scheurt na lakken - maar langst binnenuit versterken met 2 of 3 lagen carbon.

* Zijn kwaliteit spuitwerk - en alles gespoten ipv decals gebruiken zoals zovelen doen. En ook de communicatie met de beste man ging best vlot en duidelijkheid over de prijs heeft me doen besluiten om geen contact op te nemen met een andere partij.

* Prijs was nog wel het meest ondergeschikt, mede omdat het frame qua afschrijving geen nieuwe paintjob waard is. Zoals elk frame van meer dan 2 jaar oud. Maar omdat dit frame meer emotionele waarde krijgt na verloop van jaren heb ik besloten om een 2e leven te geven aan mijn frame.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 sep 2020 14:21

Zeer fraai hoor! En helemaal eens met je keuze. Ik zie veel liever een technisch nog goed (en up-2-date) frame dat op deze manier een tweede leven krijgt dan de zoveelste aero-disc-nieuwste-hype racer die na 2 jaar weer vervangen mag worden. De prijs is fors, maar gezien de complexiteit van het spuitwerk, het ontwerp en het bewerken van het carbon ook weer niet extreem. Ik hou dit bedrijf zeker in het hoofd voor mijn appeltjesgroene Cannondale. Daar was het spuitwerk een heel stuk minder duur, maar eigenlijk ben ik niet zo tevreden over zowel de afwerking als de kleur (die net niet het bedoelde Cannondale groen is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 17 sep 2020 10:13

Ik zal hier ook nog even mijn ervaringen delen. Heb nu 2 fietsen laten behandelen door Van Gemert designs. Vorig jaar al mijn mat rode Domane Sl6 proEerder in dit topic heb ik ervaringen gevraagd om de problemen die ik ervaarde met het schoon houden van de matte verf van deze fiets. Ook heb ik bij meerdere bedrijven advies gevraagd. Uiteindelijk ben ik met Dave in zee gegaan. Hij heeft vorig jaar mijn fiets voorzien van een laag glanzende lak. Ik ben zeer tevreden met het lakwerk en ook met het nieuwe uiterlijk van de fiets. Het schoonhouden is veel eenvoudiger geworden.
F0B94242-F5A7-45E8-97BF-54576B9624C7.jpeg
A022F5BF-5CD5-48A2-9F75-086CDEFB64E7.jpeg
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 sep 2020 10:21

Grappig; dat is dezelfde die ook mijn Cannondale onder handen heeft genomen, en ik ben achteraf gezien helemaal niet zo tevreden (behalve dan over de prijs die ik moest betalen. Mss een gevalletje "you get what you pay for"??).
De lak is op sommige plekken te dik opgezet, de decals zijn niet helemaal mooi uitgelijnd, de kleur wijkt af van wat de bedoeling was.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 sep 2020 10:24

Ik heb twee frames bij hem laten spuiten.

1 is mijn Chinees. Die heeft hij heel mooi gespoten, maar dat was ook relatief makkelijk want dat ding was kaal.

Nummer 2 was mijn Time. Dat duurde eeuwen, en ik was alles behalve tevreden. Het was ook niet conform mijn wensen gedaan, communicatie was zeer matig te noemen.

Ik heb begrepen dat hij frames niet kaal schuurt, dat zou voor mij sowieso al een showstopper zijn...

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 17 sep 2020 11:14

Ok ik zal mijn 2e ervaring ook nog even delen, maar nu nog geen goede foto’s gemaakt. Betreft mijn winterfiets die een andere kleur heeft gekregen. Ik heb wel het idee dat deze kaal geschuurd is aangezien de logo’s onderdeel waren van de oorspronkelijke lak en voelbaar waren. Deze zijn nu weg. Moet wel zeggen dat ik de punten qua communicatie wel herken. Project liep vertraging op en daar werd niet pro-actief over gecommuniceerd.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1533
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 18 sep 2020 08:41

Ik vind het resultaat prachtig. Heel veel fiets plezier met dit unieke ontwerp!
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Kempen01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 okt 2015 17:29

Kempen01 18 sep 2020 11:52

rene schreef: 15 sep 2020 09:24 Hier het resultaat. Frame is nog niet terug, maar ik hoop het deze week te ontvangen en weer op te bouwen. Op Instagram is het resultaat te zien in 360 graden.

Al het carbon werk is prima gedaan / frame is eTap only geworden en heeft geen kabel ingangen meer, behalve achterrem. Ook heb ik er een RVS bidon bijbesteld in kleur - al was het maar voor de foto. Ik ben er in ieder geval erg blij mee.

https://www.instagram.com/p/CE_CJANIopa/

Afbeelding
Howly shit wat vet! Heel mooi gedaan! Prachtig frame!

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 19 sep 2020 11:49

Ik heb begrepen dat hij frames niet kaal schuurt, dat zou voor mij sowieso al een showstopper zijn...
Geen idee waarom dat een showstopper zou moeten zijn? Als de hechting van de basislak goed is en de beschadigingen nog binnen de perken zijn dan is terugschuren tot een dunne egale basislaag vele malen beter. Hechting op carbon is altijd een aandachtspuntje en heel veel spuiters hebben dit deel niet echt geweldig onder controle, nieuwe lak op een goede basis laklaag is vele malen eenvoudiger en een garantie voor een lange levensduur.
Enkel bij reparaties, hechtingsproblemen van de oude laklaag e.d. is kaal maken een optie echter als je weet hoeveel tijd dit kost t/m 10 uur handwerk kun je dit beter zelf doen want economisch rendabel is dit al lang niet meer (bedenkt meteen dat schuren aan carbon ongeveer net zo verstandig is als een asbest dak aan stukken zagen (dus even in de huiskamer is ook niet heel verstandig).
Vergelijk het maar met auto's die overgespoten moeten worden, bij oldtimers gebeurd het incidenteel (hobby) echter in vrijwel alle andere gevallen gewoon niet.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 19 sep 2020 15:03

Het enige probleem van niet-kaal schuren lijkt me een beetje extra gewicht. Toch snel 100g+
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 sep 2020 12:57

Aan de hobby spuiters hier;
Ergens kriebelt het bij mij ook wel om mijn winterfiets zelf te gaan spuiten. De tijd heb/maak ik er voor, netjes werken kan ik ook en het is leuk om te doen.
Maar waar kan ik decals vinden? Ik zou liefst de letters spuiten ipv stickeren en onder de de blanke lak zetten. Waar kan ik zulke decals vinden en hoe krijg ik dan het Simplon lettertype?
En qua lak: ik had al goede berichten gevonden over SprayBike, iemand andere tips?
Less is bore

Plaats reactie