Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Het grote frame (over)spuiten topic

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37362
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 okt 2020 18:58

Verdient wel betere fotos hoor!
Less is bore

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 02 okt 2020 19:06

Ja ben ik het helemaal mee eens. Zal even de echte camera erbij pakken. Met de iPhone krijg ik niet echt mooie foto’s. Kom dit weekend terug met betere foto’s.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 okt 2020 21:45

Wat voor lak heb je gebruikt? Kleur spreekt mij namelijk wel aan en er staat nog een frame.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 02 okt 2020 22:42

De kleuren zijn donkerblauw metallic en zwart metallic. Dave heeft het gespoten met uitwaai-effecten (kleuren lopen in elkaar over), zowel frame als vork.
Beetje geïnspireerd op de mini cooper configurator.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 03 okt 2020 09:58

Hierbij nog een aantal foto's.
IMG_6389 (2).JPG
detail 1.jpg
detail 2.jpg
En inclusief verlichting spatbord en zadeltasje
inclusief (2).jpg
Alleen nog even stuurlint plaatsen en dan is die weer klaar.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
BoukeS
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 jun 2020 22:03

Gebruikersavatar BoukeS 10 okt 2020 13:32

Mooi die versgespoten fietsen heren!

@Rene heeft Etoe goed werk afgeleverd (de lat ligt hoog bij hem denk ik door de naam die hij heeft)?

Zilveren bartape maakt het design wel af maar vind ik op zichzelf niet perse mooi. Maar die fiets is echt getransformeerd! 100% af.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 10 okt 2020 16:52

@BoukeS - Etoe heeft perfect werkt geleverd naar mijn bescheiden inzicht in spuitwerk - carbon prep werk. Ik ben er erg tevreden van en met name het carbon prep werk. Je ziet absoluut niets van de oude gaatjes en vooral de kabel inlaten op de schuine buis zijn zo mooi flush geworden.

oude kabelingang:
Afbeelding

na het carbonwerk:
Afbeelding

na het spuiten:
Afbeelding

Qua spuit glans is het echt prachtig van dichtbij en de overgang blauw / zilver is erg mooi. De letters en streepjes op de bovenbuis is ook allemaal spuitwerk ipv decals en daar is ook redelijk wat tijd in gaan zitten.

Qua communicatie is Etoe niet altijd de meest klant vriendelijke - maar wel direct en redelijk snel met antwoorden. Geen weken wachten of dagen maar dezelfde dag antwoord of even via de app ( insta ) een berichtje.

Qua stuurtape ben ik niet tevreden van de Supacaz. Ik had het eerst normaal van beneden naar boven gerold, maar na 1 rit op de Wahoo zat het al los aan de bovenkant ( ondanks strak gewikkeld ). Nu zit het gerold van boven naar beneden, hoop dat het nu tot na de winter goed blijft. Ik heb ook nog de Bikeribbon multi-colour stuurtape liggen wat na de winter gemonteerd gaat worden, tenminste als de Supazaz niet eerder in de prullenbak ligt.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

ThijsBesselink
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2020 13:41

ThijsBesselink 17 nov 2020 17:25

Wie kan mij vertellen waar ik de juiste vinyl stickermallen kan bestellen? Heeft iemand een website en wat voor een materiaal heb ik nodig die je bijvoorbeeld ziet van mensen die het stickermateriaal er dan afpulken en een superstrak logo tevoorschijn komt? En met name in negatief, zodat je op een naked carbon frame een logo kan spuiten?

spurlie
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 01 aug 2012 10:01

spurlie 06 jan 2021 21:39

Ben aan het twijfelen om mijn Scott Foil ex pro frame in nieuwe kleuren te laten spuiten (maar twijfel nog beetje, aangezien het dan geen origineel ex pro frame meer is). Hier en daar wat steenslag, ketting die langs het frame geschuurd heeft, etc. En vind het oude design wat ouderwets aandoen. Als ik het frame laat spuiten wil ik het gelijk combineren met een setje 50mm tubeless carbon wielen en eventueel een wat afgewerktere stuurpen. Huidige wielset gebruik ik dan gewoon voor de wintermaanden.

Wil het niet heel ingewikkeld maken. Wellicht Matt zwart zoals in onderstaande voorbeeld of eventueel de Scott logo’s in een fel kleurtje icm mat zwart. Wat zou zo’n spuit klus kosten bij een degelijk bedrijf? En iemand nog tips waar op te letten of zaken die ik wel of juist niet mee moet nemen?

De Scott zoals ie er nu bij staat:
https://photos.app.goo.gl/fmSZDvtKdbdhw2Wr6

https://photos.app.goo.gl/SVT4cZmmHQnSxnny6

Wat de bedoeling is:
Afbeelding

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 06 jan 2021 21:55

Deze had eigenlijk ook wel in dit topic gepast zie ik nu.

Qua complexiteit van de paintjob (niet zo complex: 1 kleur, logo's in andere kleur) komt dit aardig overeen met wat jij wilde. Bij unlimited colors laten doen. Niet goedkoop, wel goede kwaliteit. Kosten wil ik best delen via pm.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

spurlie
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 01 aug 2012 10:01

spurlie 06 jan 2021 23:32

Dat ziet er idd erg strak uit. Al vaker van unlimited colours gehoord inderdaad. Als ik het doe dan wil ik ook dat het gedaan wordt!
Als je prijzen via pm met me wil delen zou zeker fijn zijn!

statusquooh
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04

statusquooh 07 feb 2021 09:13

havana schreef: 28 okt 2016 10:36 In dit topic kunnen alle ervaringen m.b.t. het spuiten van een fietsframe worden gepost.

Alle bekende spuiters op een rijtje

Nederland

- Unlimited Colors te Venhorst*
- BCP Special Paintwork te Westland*
- Van Gemert Designs te Apeldoorn
- Bikepaint te Lisse
- Van Tuyl te Zaltbommel.
- Nicolor te Hoogerheide.

België

- M-Level te Ruiselede*
- Frank Hoste te Gent
- Color Monkey te Geraardsbergen*
Engeland

- No Quarter Paint te Leicester

* = doen ook carbonreparatie

Toevoegingen welkom.
Ik zoek een goed bedrijfje in het Noorden,liefst Fryslan die carbon fames kan lakken/bijwerken. Ik heb een nieuw frame dat beschadigd is bij het monteren van de voorvork.Iemand een suggestie?

Plaats reactie