Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

aanrijding met andere fietser

marcel1966
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2010 21:35

marcel1966 16 mei 2016 12:41

Beste forumleden,

Gisteren ben ik gevallen bij het uitwijken van tegemoetkomende fietsers die aan de verkeerde kant van een smal weggetje fietsten (er stond een auto geparkeerd waar ze omheen wilden). Nu heeft mijn fiets en kleding schade (slag in achterwiel, zadel, derailleur etc.). Zij erkennen aansprakelijkheid en ik wil de schade verhalen op hun WA-verzekering. Nu lees ik overal over een schadeformulier invullen maar de schadeformulieren die ik kan vinden gaan allemaal uit van een aanrijding met een auto/motor. Weten jullie van andere schadeformulieren die wel van toepassing zijn op een aanrijding tussen fietsers? Kan ik naar mijn fietsenmaker gaan voor een schaderapport (kosten)?

Groet,

Marcel
Marcel

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 16 mei 2016 13:29

En waarom neem je niet gewoon contact op met je eigen verzekering? Klantenservice is er niet voor de gezelligheid.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 16 mei 2016 15:37

Gerboon schreef:En waarom neem je niet gewoon contact op met je eigen verzekering? Klantenservice is er niet voor de gezelligheid.
je eigen WA heeft hier niets mee van doen (je stelt namelijk iemand anders aansprakelijk). Advies vragen bij je eigen WA kan natuurlijk altijd (maar of je daar verder mee komt)..
enige verzekering die zou kunnen helpen is je eigen rechtsbijstandverzekering (en dan moet 'verkeer' daar wel onder vallen, sommige rechtsbijstandsverzekeringen hebben modules die je aan- of uit kunt zetten).

ik zou het gewoon zonder schadeformulier doen. Gewoon alle schade (materieel, letsel etc) op een rijtje + de precieze toedracht van het accident beschrijven. En, aangeven dat je de tegenpartij aansprakelijk stelt.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 16 mei 2016 15:44

je kunt gewoon het formulier voor aanrijding tussen twee auto's gebruiken. "A reed aan de rechterzijde van de weg. B reed op de voor het tegemoetkomende verkeer bestemde weg bestemde weghelft en passeerde een stilstaand voertuig."
Dan is de toedracht duidelijk en hoef je geen uitgebreid opstel op papier te schrijven.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 16 mei 2016 16:52

Heb het gehad met een hond,heb een prijsopgave laten maken van alle onderdelen+montage.
De eigenaar heeft het ingediend,en ik kreeg het bedrag
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

marcel1966
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2010 21:35

marcel1966 16 mei 2016 18:08

Dank voor de reacties. Morgen eerst de fiets naar de fietsenmaker brengen en een prijsopgave laten opstellen.
Marcel

Plaats reactie