Het grote schijfremmentopic
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12487
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat gevoel zal per persoon verschillen. Ik heb ook mensen gehoord die 10 uur aan double tap shifters moesten wennen ik zelf 100m.
Dat is hetzelfde met overstappen van racer naar MTB kost me maximaal 1 bocht wennen, Voor de ander zal dat langer kunnen duren, das niet goed of slecht maar wel iets waar je rekening mee kan houden.
Schijven geven wel een veel consistenter gevoel, dat is veel belangrijker dan remkracht. Een velgrem in de regen en droog is een veel groter verschil dan een schijf in nat en droog,
@53x11 Als je even aan je dual pivot moest wennen, vraag ik me af hoe goed deze te doseren is. Dat zou toch niet zo,n probleem moeten zijn denk ik. Jij hebt volgens mij ook een MTB, dan heb je toch ook een behoorlijk verschil? Heb je daar dan ook veel last van?
Dat is hetzelfde met overstappen van racer naar MTB kost me maximaal 1 bocht wennen, Voor de ander zal dat langer kunnen duren, das niet goed of slecht maar wel iets waar je rekening mee kan houden.
Schijven geven wel een veel consistenter gevoel, dat is veel belangrijker dan remkracht. Een velgrem in de regen en droog is een veel groter verschil dan een schijf in nat en droog,
@53x11 Als je even aan je dual pivot moest wennen, vraag ik me af hoe goed deze te doseren is. Dat zou toch niet zo,n probleem moeten zijn denk ik. Jij hebt volgens mij ook een MTB, dan heb je toch ook een behoorlijk verschil? Heb je daar dan ook veel last van?
Het kost me geen enkele moeite om over te stappen van MTB naar racer (en vice versa). Al moet ik er wel bij zeggen dat ik op de racer al een tijdje geen bergen meer afgereden ben (lees: relatief veel gebruik van de remmen op de MTB, relatief weinig op de racer).
Ik probeerde vooral aan te geven dat het me opviel hoe snel je gaat glijden met die bandjes. Zeker als je een beetje hard rijdt en hard remt. Met single-pivot achter en double pivot voor waren de remmen mooi in balans; met double pivot achter moet ik met rechts echt een stuk minder hard knijpen dan met links.
Ik probeerde vooral aan te geven dat het me opviel hoe snel je gaat glijden met die bandjes. Zeker als je een beetje hard rijdt en hard remt. Met single-pivot achter en double pivot voor waren de remmen mooi in balans; met double pivot achter moet ik met rechts echt een stuk minder hard knijpen dan met links.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37379
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
https://www.youtube.com/watch?v=4REHTAltztQ#t=16m10s
Leuke wielwissel vanaf 16:10.
En wonder oh wonder, nog winnen ook...
Nog 22km te gaan, een achterstand van meer dan een minuut: wil graag de beelden zien.
Leuke wielwissel vanaf 16:10.
En wonder oh wonder, nog winnen ook...
Nog 22km te gaan, een achterstand van meer dan een minuut: wil graag de beelden zien.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37379
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wat mij betreft een DISQ, dit is gewoon aan de auto gegaan.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
De wielwissel ging overigens vrij rap! Het geklungel met de steekas duurde langer!
Hij maakte er overigens ook geen haast mee.
Hij maakte er overigens ook geen haast mee.
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 15 sep 2017 08:29
Inderdaad geklungel met de steekas, dat kan veel sneller. Maar goed met een velgrem wiel zie je ze ook wel eens prutsen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Zal wel legitiem zijn gebeurd.
Want Groenewegen krijgt vandaag wel 20 seconden aan zijn broek voor het "achter de auto aan" terugrijden na een lekke band:
https://nos.nl/artikel/2215983-cavendis ... strui.html
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
Off topic rechtvaardig bestaat niet bij de uci als froome mag starten in de algarve