Het grote schijfremmentopic
Dat vermoeden had ik ook al. Wellicht kan het wel werken als je de business card aan één zijde plaatst omdat centreren op de gebruikelijke wijze bij mij niet werkt. Wanneer ik centreer door de rem in te knijpen en de klauw wat heen en weer te bewegen en daarna vast te draaien, dan loopt het gelijk aan. Centreren op het oog werkt wel. Bij mij lijkt het erop dat de zuigers niet gelijkmatig naar buiten worden gedrukt. Het reinigen en smeren is al een keer gedaan.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ik heb laatst van die speciale dingetjes gekocht om je schijven te centreren. Dit zijn flinter dunne stukjes staal die je om je schijf doet en vervolgens tussen de blokken. Ik heb het nog niet gebruikt maar het lijkt mij wel te werken.
Die dingen zouden niet tussen blokken en schijf moeten zitten, maar tussen schijf en sleuf in remklauw. Dus eerst blokken eruit.japiecarbon schreef: ↑23 jul 2018 14:53 Ik heb laatst van die speciale dingetjes gekocht om je schijven te centreren. Dit zijn flinter dunne stukjes staal die je om je schijf doet en vervolgens tussen de blokken. Ik heb het nog niet gebruikt maar het lijkt mij wel te werken.
Dan en alleen dan centreer je de remklauw tov de schijf.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=k-b8_Cqrm40[/youtube]
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6085
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
rijdersgewicht en toepassing lijken me bepalend. Daarna komt de rest.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
De adapter is maatgevend.
Heb je nu bv 140 voor, dan gaat 160 alleen passen als je (bij Shimano iig) de adapter draait.
Wil je nog groter voren moet je andere adapter (en schijf natuurlijk). De calipers en remhendels bepalen niets in dit geval.
Heb je nu bv 140 voor, dan gaat 160 alleen passen als je (bij Shimano iig) de adapter draait.
Wil je nog groter voren moet je andere adapter (en schijf natuurlijk). De calipers en remhendels bepalen niets in dit geval.
Dit filmpje is complete onzin.
Als ik m'n remblokken terugduw, door iets tussen schijf en blok te steken, dan lopen ze na het verwijderen ook niet aan.
Pas na het inknijpen en weer loslaten van de rem, weet je of de uitlijning inderdaad correct is, omdat dan de blokken weer op de normale afstand t.o.v. de schijf staan.
Ik heb een soortgelijk flimpje gevonden van de fabrikant avn het tooltje "Hayes".
Geen wonder dat ze van die beroerde spullen maken, als ze de werking van een hydraulische schijfrem niet eens kennen.
Nu ik dit zo lees klinkt het logisch dat een business card er tussen geen enkele functie heeft.Pollekes schreef: ↑23 jul 2018 13:23Het gebruik van een business card is op deze manier volslagen nutteloos/overbodig.
Je simuleert hiermee alleen een dikkere remschijf, maar door de zelfstellende eigenschappen van een hydraulische schijfrem, is na het verwijderen van het visitekaartje en het inknijpen van de remmen, deze weer ingesteld op de correcte dikte van de schijf. Centreren zonder kaartje heeft precies hetzelfde effect.
In ieder geval, remmen lopen als een zonnetje. Dat is het belangrijkste
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2