
Getest: Argon 18 Krypton Pro
“Leuke fiets”, dat is de eerste reactie die...
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
+1thestudent schreef: ↑20 feb 2021 13:29De manier die ik gebruik bij die hope naven: Eindcap van de naaf trekken. Schijf monteren met de normale tool. Eindcap weer terug zetten. Heel handig is het niet, maar het werkt wel.
Het is gelukt! De spacer kan er idd vanaf (al lukt dat niet met de hand alleen)0475 schreef: ↑20 feb 2021 20:25https://www.hopetech.com/_repository/1/ ... sembly.pdf
Lijkt erop dat je die er even vanaf moet trekken, is maar een spacer en geen as.
Bedankt! Ik heb vanavond nog eens de stappen gedaan. Bij de shifter olie er in en dan beneden bij de caliper opvangen en rustig in de rem knijpen. Kwamen toch nog steeds kleine belletjes (echt heel klein) uit. Misschien kwam dat ook door de pomp beweging van de shifter?wasbeer2006 schreef: ↑22 feb 2021 21:13Het late aangrijpen kan je zelf wel iets aan doen, wiel eruit en remmen inknijpen
Beetje voorzichtig, doe er bv iets tussen van 1 tot 1.2mm
Op die manier komen de blokken dichterbij. Als het te ver is weer iets terugduwen
Let op dat de zuigers er niet uitvallen, dat zal niet snel gebeuren met de blokken erin, tenzij ze meer dan 50% versleten zijn.
Voor het sponzig aanvoelen, Je kan met de spuit op de klauw aan te sluiten beetje vacuüm trekken. Remgreep inknijpen. Soms komen er nog wat belletjes uit. Kijk even een sram ontluchting filmpje, mocht je niet helemaal begrijpen wat ik bedoel.
Bij shimano moet juist de spuit bij de remklauw en niet bij de remgreep.wasbeer2006 schreef: ↑23 feb 2021 09:23Dat licht eraan, ik ken het shimano systeem niet goed genoeg.
In principe zou het niet moeten kunnen, maar als er te weinig olie in het reservoir zit, dan pomp je lucht in het systeem
Hope heeft eenzelfde ontluchtings systeem en die spuit ik meestal vanuit de klauw door naar het reservoir op de remgreep, dat is niet de procedure, maar werkt vaak wel het beste.
Ik vind het gesloten sram ontluchtingssysteem prettiger, daar kan je wat meer mee bij problemen. Ik weet niet of er bij shimano ook een spuit op de remgreep kan ipv het (opzet)reservoir.
Soms is het gewoon een beetje vaag en is het hele proces opnieuw doen soms veel sneller. Net als met een kraakje zoeken![]()
Dan zal de schijf waarschijnlijk een keer goed heet zijn geweest. Kan geen kwaad, maar zou wel even goed controleren of de schijf nog helemaal recht is.Pieterpost schreef: ↑23 feb 2021 16:49Beste allemaal,
Een pagina had ik al een vraag gesteld betreft m’n voor rem/schijf.
Dus nu sleutel gekocht, binnen kort afhalen goed schoon maken en nieuwe blokken.
Maar het viel me op, dat de schijf verkleurt is, loopt zo’n mooie blauwe oranje verkleuring streep rond om. Kan dit kwaad, of de schijf dan vervangen worden?
Met vriendelijke groet,
Nick
Top, recht is die nog wel! Dank.Rubik schreef: ↑23 feb 2021 18:20Dan zal de schijf waarschijnlijk een keer goed heet zijn geweest. Kan geen kwaad, maar zou wel even goed controleren of de schijf nog helemaal recht is.Pieterpost schreef: ↑23 feb 2021 16:49Beste allemaal,
Een pagina had ik al een vraag gesteld betreft m’n voor rem/schijf.
Dus nu sleutel gekocht, binnen kort afhalen goed schoon maken en nieuwe blokken.
Maar het viel me op, dat de schijf verkleurt is, loopt zo’n mooie blauwe oranje verkleuring streep rond om. Kan dit kwaad, of de schijf dan vervangen worden?
Met vriendelijke groet,
Nick
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers