Het grote schijfremmentopic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37371
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mocht je toevallig een setje Bora 50mm dark label tegen komen
Less is bore
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Dan mogen ze bij Bianchi wel opschieten. Die hebben nog helemaal geen disc versie van de wedstrijdfietsen. Alleen de InfinitoCV, en die gebruiken ze maar 1 keer per jaar.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Bianchi Oltre xr3 is er gewoon met schietschijven.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6057
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Waarom denk je dat? gevoel? Marketing van de materiaalsponsoren? toprenners fietsen harder als ze andere remmen krijgen?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37371
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Puur gepushed door de fabrikanten.
Ik ben bang dat hij gelijk heeft.
Ik ben bang dat hij gelijk heeft.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Puur marketing, als je winstmarge met minimaal 20% op een nieuwe fiets omhoog gaat snap ik de marketing afdeling wel. Beetje jammer dat de producenten ondanks voldoende voorbereidingstijd met halfbakken producten op de markt komen (aangepaste mtb delen voldoen simpelweg niet goed genoeg voor gebruik op de weg). Twee generaties groepen verder en het zal wel opgelost zijn....
Wielrenners zijn toch sinds mensenheugenis beta testers? Frames die van ellende uit elkaar vallen, krakende bottom brackets, onderbemeten lagers op de gekste plaatsen, velgen die veel te slap zijn, allemaal werd het omarmd in het kader van lichter, aerodynamischer en sneller. Het rare is dat schijfremmen voornamelijke een comfort optie zijn en juist zwaarder en minder aerodynamisch zijn. De enige reden dat het zo aanslaat is dat een meerderheid ervan overtuigd is geraakt dat het "de nieuwe standaard" is.sharkman113 schreef: ↑25 jun 2018 09:41 Puur marketing, als je winstmarge met minimaal 20% op een nieuwe fiets omhoog gaat snap ik de marketing afdeling wel. Beetje jammer dat de producenten ondanks voldoende voorbereidingstijd met halfbakken producten op de markt komen (aangepaste mtb delen voldoen simpelweg niet goed genoeg voor gebruik op de weg). Twee generaties groepen verder en het zal wel opgelost zijn....
je ziet het eigenlijk overal: er is zoveel keuze dat mensen niet meer kiezen maar voor de enige of één van de twee veilige opties gaan. Het wordt langzamerhand een soort van communistisch vijfjarenplan. Alleen komt nu niet vanuit de overheid maar vanuit de marktleider(s).
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37371
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
12sp is ook zwaarder dan 11 sp maar daar hoor je ook geen mens over....
Less is bore
Hoeveel rijden daar nu mee?daniel1975 schreef: ↑25 jun 2018 18:27 12sp is ook zwaarder dan 11 sp maar daar hoor je ook geen mens over....
Dat gewichtverschil is minimaal.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
-
- Forum-lid
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 03 jun 2017 11:58
- Locatie: Midden Nederland
Ik was ook sceptisch over schijfremmen maar sinds ik een tegen een plotseling gevallen fietser ben gebotst denk ik er anders over. Ik had niet voldoende tijd meer om een goede noodstop te maken terwijl mijn handen wel op de schifters zaten. Hydraulische schijfremmen hadden hierbij zeker geholpen omdat je dan weinig kracht hoeft uit te oefenen.
Nou dat betwijfel ik, op mijn fiets met velgremmen hoef ik ook weinig kracht uit te oefenen om een noodstop te maken. Het is meer de reactie snelheid die hier (bij jou) in het spel is.!velopierre schreef: ↑25 jun 2018 20:32 Ik was ook sceptisch over schijfremmen maar sinds ik een tegen een plotseling gevallen fietser ben gebotst denk ik er anders over. Ik had niet voldoende tijd meer om een goede noodstop te maken terwijl mijn handen wel op de schifters zaten. Hydraulische schijfremmen hadden hierbij zeker geholpen omdat je dan weinig kracht hoeft uit te oefenen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless