Het grote schijfremmentopic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Duidelijk: Trek verplicht het gewoon.
Less is bore
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Op het vlakke of in een tijdrit zijn schijfremmen gewoon onnodige ballast, maar als de sponsor/ploeg het verplicht zal je wel moeten......
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wachten op de eerste verloren koers door een te trage wielwissel.....
Less is bore
Hoezo dat . . . ? Op een tijdritfiets ga je toch niet remmen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 15 sep 2017 08:29
Trek, cannondale, giant en wilier ook met schijven aan de start van PR
Als het even kan, rem je het liefst niet inderdaad. Het wil echter wel eens zijn dat er een nare afdaling in het parcours zit, of gewoon een technisch parcours met veel bochten.
Disclaimer: Ik rij geen tijdritten
Dat licht eraan of het kan, bepaalde calipers zijn voor minimaal 160mm. Andere hebben een adapter eronder die er mogelijk onderuit kan.
Om welke gaat het specifiek? En waar zit ie, voor of achter?
Ja, dat kan meestal***:
ISO: andere adapter monteren (voor 140mm)
Postmount: adapter verwijderen (mits postmount zonder adapter is bedoeld voor 140mm > anders: nee, gaat niet)
Flatmount: adapter verwijderen (achterrem) of adapter omdraaien (voorrem)
*** : Meestal omdat je in sommige combinaties van remklauw x (voor)wiel te weinig ruimte hebt om de remklauw kwijt te kunnen (raakt spaken),