Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

uitleg techniek

abco
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 dec 2015 20:51

abco 27 dec 2015 21:01

Hallo medefietsers,

Ik ben nieuw op dit forum. Sinds ik de berg de Galibier gezien heb met Fiets voor een huis, ben ikzelf nu 3 maanden aan het trainen. Een sensa en een pinarello. Volgend jaar ga ik zelf de berg op. Voordat ik ging fietsen rookte ik, woog ik 94 kg, nu is er 8 kg af , rook ik niet meer en rijdt ik lekker 3 x in de week buiten.
Voordat ik ging fietsen bouwde ik modelhelikopters. Prachtige techniek. Ik ben een materiaalman. Ik ben technisch (ook commercieel) en weet van fietsen eigenlijk niets terwijl de techniek mij ontzettend interesseert. Ik ben op zoek naar iemand in omgeving Gorinchem die veel sleutelt aan racefietsen en me kan helpen de techniek achter racefietsen fietsen te leren..

Abco

oldsteel

oldsteel 27 dec 2015 22:05

welkom op dit forum.

gebruik de zoekfunctie, dit forum is een bron van technische informatie.

succes.

detrage
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 dec 2014 11:12

detrage 27 dec 2015 22:08

Voor iemand met een affiniteit met techniek is het sleutelen aan fietsen prima zelfstandig te leren. Echt complexe machines zijn het niet. Genoeg kennis te vinden op het net. De site van Park Tool is een goed startpunt.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 dec 2015 22:37

Hiernaast kun je de Fiets onderhoud en reparatiegids bestellen. Daar staat bijna alles in wat je moet weten. Voor alles wat je met je eigen ogen wilt zien naast de theorie is Youtube je vriend.
Campagnolo Ultra Dork

Echo
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 27 dec 2015 22:46

Hallo Abco,

Ik woon zelf in Gorinchem, je mag de Fiets Onderhoud en Reparatiegids wel van me lenen om door te lezen. Ook kan ik je de workshops van Jurrian van de Pijl van Bike Passion uit Almkerk van harte aanbevelen. Kost € 25 per avond (incl. koffie en stroopwafel ;) ) maar je leert er erg veel. Ook sleutel je daar aan je eigen fiets, weet je precies hoe die werkt en in elkaar steekt en wat voor onderhoud je moet/kan doen.
http://www.bike-passion.nl/workshop-onderhoud/

Ik doe al mijn onderhoud zelf (ook lagers vervangen) dus wil je ook je vragen wel beantwoorden.
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Plaats reactie