Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Mini V-brake afstellen

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 20 okt 2015 21:39

Ik heb mini V-brakes gemonteerd op mijn CX en dit was een nauwkeurig klusje om de remmen goed af te kunnen stellen.
Tussen de blokken en de velg heb ik nauwelijks 1 mm over moeten houden. Nu lees ik ook over "Travel Agent" die tussen de kabel en V-brake wordt geplaatst. Ik heb hier geen ervaring mee en vroeg mij of je hiermee meer afstand kan creëren?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

dt_swiss
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 15 sep 2011 19:18

dt_swiss 21 okt 2015 08:20

Welke versie heb je? Volgens mij zijn er namelijk meerdere versies, zowel 1 voor de race hendels als voor de gewone. Dit heeft namelijk te maken met de hoeveelheid kabel die getrokken wordt bij het remmen.

Zelf in het verleden is een setje Tektro's gehad, die officieel bij een bmx hoorden. Dat ging helemaal prima. Als ik je verhaal hoor over minder dan 1 mm speling, ben ik bang dat je de verkeerde hebt!

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 21 okt 2015 08:52

dt_swiss schreef:Welke versie heb je? Volgens mij zijn er namelijk meerdere versies, zowel 1 voor de race hendels als voor de gewone. Dit heeft namelijk te maken met de hoeveelheid kabel die getrokken wordt bij het remmen.

Zelf in het verleden is een setje Tektro's gehad, die officieel bij een bmx hoorden. Dat ging helemaal prima. Als ik je verhaal hoor over minder dan 1 mm speling, ben ik bang dat je de verkeerde hebt!
XLC mini mini v-brakes 85 mm en heb ze besteld via de fm. Volgens de fm zouden dit de juiste moeten zijn. Hij heeft de zelfde ervaring met de krappe afstand.