Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

klapperende ketting wanneer je niet trapt

Jackal
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 dec 2018 19:26

Jackal 27 mei 2020 10:42

Bij mij begon de ketting ook ineens te klapperen bij niet trappen. Het werd steeds erger, nadat het eerst weer even weg was. Body eraf getrokken en bleek dat de palletjes vast liepen in de vuiligheid. Als je een palletje naar binnen drukte kwam ie heel moeilijk weer terug. Schoongemaakt en opnieuw ingevet en probleem was opgelost. Misschien is dit bij jou ook zo?
Mijn Strava

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 27 mei 2020 14:07

mooi
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 27 mei 2020 16:05

Jackal schreef: 27 mei 2020 10:42 Bij mij begon de ketting ook ineens te klapperen bij niet trappen. Het werd steeds erger, nadat het eerst weer even weg was. Body eraf getrokken en bleek dat de palletjes vast liepen in de vuiligheid. Als je een palletje naar binnen drukte kwam ie heel moeilijk weer terug. Schoongemaakt en opnieuw ingevet en probleem was opgelost. Misschien is dit bij jou ook zo?
Vandaag een ritje van ong. 2 uur waarbij toch nog de ketting een paar keer klapperde maar weet nu niet meer of dit onder normaal moet worden geschaald. T'is mij wel opgevallen dat tijdens het stil houden van de trappers de cassette nu niet meer de neiging had mee te draaien.

Het demonteren van de body is niet zoveel werk dus die ga ik dan eerdaags schoonmaken en ben dan benieuwd naar het resultaat. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 mei 2020 21:41

Orlok schreef: 27 mei 2020 16:05 ..............Het demonteren van de body is niet zoveel werk dus die ga ik dan eerdaags schoonmaken en ben dan benieuwd naar het resultaat. ;)
Na je eerdere posts gelezen te hebben ben ik er vrij zeker van dat dit de oorzaak is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 28 mei 2020 19:35

Vanavond eventjes de body van de Novatec hub gedemonteerd, schoon gemaakt, geolied en weer gemonteerd. Ben benieuwd morgen.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 30 mei 2020 19:15

Gisteren een ritje en heb het klapperen van de ketting niet (meer) gehoord behalve wanneer ik over een richel reed o.i.d. maar dat laatste denk ik moet normaal zijn. Valt mij wel op dat de ratel wel luidruchtiger is geworden na schoonmaak en oliën van de body.!

Btw, de B-schroef van de derailleur heb ik niet versteld daarna, dus . . . . . ?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie