Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Shimano stopt met tripples

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 16 jul 2015 15:14

Hoe je het wend of keert, we worden hierin gewoon geleefd door de fabrikant.
Het overgrootste deel van de mensen die op een racefiets zitten doen dit voor hun plezier en sommige licht competitief.
Het makkelijkst is dan een triple, klaar.
Geen gesleutel als men naar de bergen gaat en geen gaten in de cassette
In deze categorie weten de meesten niet eens wat een q-factor is, laat staan dat dit tot last is.
Maar omdat de mens zich graag spiegelt aan voorbeelden (profrenners) wil men graag twee bladen vooraan en daar is de fabrikant op ingesprongen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 jul 2015 15:30

@Theo V Ik, in het bezit van een triple, weet toevallig wel wat q-factor is, of ik er last van heb is een tweede, dat die q-factor groter is.

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 16 jul 2015 16:23

Nee Nee schreef:Er is een ander topic op dit forum waarin dit onderwerp ook behandeld wordt. Shitmano meent dat de triple overbodig aan het worden is. .
Welk topic? link?

Voor dit soort berichten geld: Waar beweert Shimano dat? In welk artikel heeft Shimano die informatie gegeven? Zolang niemand komt met een link naar de berichtgeving vanuit officiële kanalen of een interview met Shimano mensen of iets dergelijks is het toch niet meer dan duimzuigerij.

prjz
Forum-lid
Berichten: 1507
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 16 jul 2015 17:18

Nou dan gaan we toch weer naar Campagnolo, die hebben toch vorig jaar weer een Centaur-versie op de markt gebracht.
prj

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3077
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 16 jul 2015 17:22

Centaur bestaat niet meer
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 16 jul 2015 17:31

Meneer Googel kan best goed helpen:
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=7330.
76 pagina's leesvoer.

Dit topic kan dit. Ik heb het laatste woord (hier althans, verder nergens) :!:

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 16 jul 2015 18:00

Lol Waarom moeten anderen google gebruiken? :)
Jij claimt dat er een ander topic is maar de link verzuimde je te geven. Zeg dan tenminste gelijk dat het over de FAQ gaat.

En als het dan nog wat waard was maar ik zie het niet, waar is de relatie met het onderwerp hier?

Die FAQ is het woord FAQ ook niet waard. Het is een onleesbare brij. Een compleet verneukt topic waar jan en alleman maar z'n vragen dumpt. Een FAQ zou helder en beknopt moeten zijn en de meest gestelde vragen coveren en geen schrijf maar raak topic.

Voor zover ik de inhoud van dat topic kan recallen wat er ooit in is geschreven kan ik niet herinneren dat er informatie bronnen instaan dat Shimano stopt met triples. Misschien is er ergens in de 76 paginas één zinnetje wat ergens op zinspeelt meer niet en dan gaat het waarschijnlijk over MTB.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 16 jul 2015 18:37

Als ik op de link hierboven klik, gaat er een schermpie open met de titel:
FAQ: Dubbel, triple of toch compact? waarop 76 velletjes volgeschreven zijn over het onderhavige onderwerp.
Ik zoek nog even naar de illustratie van Shimano waarin ze beeldend proberen duidelijk te maken dat 2x11 net zoveel werkelijke verzetten oplevert als 3x10 of 3x 9.

Eerst m'n bier opdrinken en m'n werk afmaken.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 jul 2015 18:46

Wat doe je hier nog jongeman Spaceship? Er is in jouw ogen niets goed.

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 16 jul 2015 19:16

Jans schreef:Wat doe je hier nog jongeman Spaceship? Er is in jouw ogen niets goed.

Ik heb commentaar op het feit dat waar dit topic over is gestart nog steeds niet is geverifieerd.
Lijkt mij een heel gezonde insteek. Wat snap jij er niet aan?

Of mag ik van jou niet schrijven dat de FAQ helaas een wangedrocht is verworden ipv het informerende document wat je zou verwachten van een FAQ? Pech voor jou. Ik geef feedback. Ik denk dat ik ook niks teveel schrijf. Ik zie het als zeer negatief en waarom zou je dat niet ter discussie mogen stellen? Ga het maar proberen te ontkrachten met inhoudelijke tekst en anders hou je je er lekker buiten. Ben het een beetje zat mij steeds tegen personen als jou te moeten verdedigen. En ook hier geld weer, heb je er nog wat over te schrijven stuur je maar een pb.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 jul 2015 19:49

Los van het feit of de discussie die volgt op de FAQ iets toevoegt is de openingspost niet compleet en verouderd. Ik kan Spaceship er wel gelijk in geven dat je er op die manier niets aan hebt. I.p.v. er over te zeuren zou het dan weer wel beter zijn om even wat moeite te doen en zelf een nieuwe, verbeterde tekst op te stellen.
Campagnolo Ultra Dork

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 16 jul 2015 20:20

Tripels zijn er om op te drinken :)

Plaats reactie