Vandaag geklust aan de fiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 12 nov 2019 11:05
Is inderdaad een BSA. Ik heb het lager gereinigd en uitgeblazen en dan nieuw vet er in.
We zullen zien wat het geeft, voor dit weekend ben ik toch al gedepanneerd.
Voor de prijs moet je het inderdaad niet laten maar als je echt zou willen, kan je dan niet de lagers er uit tikken en nieuwe steken?
Nog een vraagje over de Ultegra SM BBR60. Die verschilt blijkbaar in afmeting van de lagers? Kan ik daarvoor mijn standaard shimano sleutel gebruiken?
We zullen zien wat het geeft, voor dit weekend ben ik toch al gedepanneerd.
Voor de prijs moet je het inderdaad niet laten maar als je echt zou willen, kan je dan niet de lagers er uit tikken en nieuwe steken?
Nog een vraagje over de Ultegra SM BBR60. Die verschilt blijkbaar in afmeting van de lagers? Kan ik daarvoor mijn standaard shimano sleutel gebruiken?
Dat laatste kan inderdaad volgens diverse bronnen.sgtpepper1986 schreef: ↑26 feb 2021 16:48 Is inderdaad een BSA. Ik heb het lager gereinigd en uitgeblazen en dan nieuw vet er in.
We zullen zien wat het geeft, voor dit weekend ben ik toch al gedepanneerd.
Voor de prijs moet je het inderdaad niet laten maar als je echt zou willen, kan je dan niet de lagers er uit tikken en nieuwe steken?
Op zich niet zo interessant gezien de prijs van cups+ lagers, maar je kan er dan betere lagers in steken.
Onderhoud kan best wel eens een lager wat langer laten leven, alle vet en shit moet er dan uitgespoeld worden en nieuw vet erin , na een afdichting weggehaald te hebben.
De meeste BB lagers sneuvelen niet door normale slijtage, maar het binnendringen van water+ shit.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Dan moet m.i. van goede huize komen om de lagers van een Shimano BottomBracket te vervangen, zo goed zitten die opgesloten.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
De BBR60 heeft inderdaad een kleinere uitwendige diameter dan de RS500. Er wordt standaard een plastic spacer bij geleverd zodat je gewoon je normale sleutel kunt gebruiken. Echter, die plastic spacer moet je er wel even goed voorzichtig intikken met een hamer en heb ik na 3x gebruik al helemaal stuk gedraaid, dus ga binnenkort een specifieke tool voor de BBR60 lagers kopen. Park Tool heeft er een (BBT-59.2), maar ik las in de reviews dat die van zacht aluminium is gemaakt en ook al snel slijt. De Shimano TL-FC37 is wel van staal, dus die ga ik binnenkort bestellen.sgtpepper1986 schreef: ↑26 feb 2021 16:48 (...)
Nog een vraagje over de Ultegra SM BBR60. Die verschilt blijkbaar in afmeting van de lagers? Kan ik daarvoor mijn standaard shimano sleutel gebruiken?
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Echter, die plastic spacer moet je er wel even goed voorzichtig intikken met een hamer en heb ik na 3x gebruik al helemaal stuk gedraaid,
Hoe hard draai je deze dan aan om ze nu al kapot te draaien.? Goed handvast aandraaien is meer dan voldoende.
Hoe hard draai je deze dan aan om ze nu al kapot te draaien.? Goed handvast aandraaien is meer dan voldoende.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Gisteren mijn gravelracer eens grondig onder handen genomen. Die heeft de hele winter erg veel modder gezien dus een grondige poetsbeurt was wel nodig.
- complete poetsbeurt
- nieuwe derailleurwieltjes
- ketting en cassette grondig gereinigd
- nieuwe kabel achterderailleur (binnen en buiten)
- remmen ontlucht
- nieuw stuurlint
- tijdelijk derde bidonhouder gemonteerd i.v.m. langere rit zonder mogelijkheden bijvullen
- complete poetsbeurt
- nieuwe derailleurwieltjes
- ketting en cassette grondig gereinigd
- nieuwe kabel achterderailleur (binnen en buiten)
- remmen ontlucht
- nieuw stuurlint
- tijdelijk derde bidonhouder gemonteerd i.v.m. langere rit zonder mogelijkheden bijvullen
@havana, mooie fiets, maar die derde bidon daar vind ik niks.
Heb je wel eens een snack pack overwogen? Ik gebruik zelf een Agu snack pack. Deze monteer je aan je stuur, en kan precies een bidon houden.
Voordeel is dat ie makkelijk te pakken is, en dat je bidon lekker schoon blijft!
Heb je wel eens een snack pack overwogen? Ik gebruik zelf een Agu snack pack. Deze monteer je aan je stuur, en kan precies een bidon houden.
Voordeel is dat ie makkelijk te pakken is, en dat je bidon lekker schoon blijft!
Het is ook niet de bedoeling dat je uit de onderste bidon gaat drinken. Niet te bereiken en super goor.
Bij een pauze, inhoud overgieten in een van de andere bidons of doppen wisselen en onderste bidon verplaatsen naar een bereikbare plek.
Ik vind een derde fles bij je hebben echt een zegen (bij lange ritten). Ik vind overal water onderweg als ik het niet nodig heb. En nergens als ik droog sta.
Zo'n snack pack of stuurtasje is ideaal voor je telefoon en voer. Hoef je je shirt niet zo vol te proppen.
Bij een pauze, inhoud overgieten in een van de andere bidons of doppen wisselen en onderste bidon verplaatsen naar een bereikbare plek.
Ik vind een derde fles bij je hebben echt een zegen (bij lange ritten). Ik vind overal water onderweg als ik het niet nodig heb. En nergens als ik droog sta.
Zo'n snack pack of stuurtasje is ideaal voor je telefoon en voer. Hoef je je shirt niet zo vol te proppen.